1-جمهوری اسلامی یمن متحد

1-جمهوری اسلامی یمن متحد

لازم ان الیمن فتح المکه المره اخری وجعله امنا للظهور قائم فی المکه
1-جمهوری اسلامی یمن متحد

1-جمهوری اسلامی یمن متحد

لازم ان الیمن فتح المکه المره اخری وجعله امنا للظهور قائم فی المکه

خداوند اجازه ظلم به خود را داده ولی اجازه ظلم به دیگران را نداده است

اجزاء پدیده سیاسی

یک پدیده سیاسی جزئی از سیستم بزرگ تاریخ و جامعه است. اگر به شکل ریاضی بخواهیم آن را توجیه کنیم  در یک محور مختصات ، نقطه تلاقی عرض و طول اجتماع : جایی که تاریخ به عنوان طول زمان و جامعه به عنوان عرض زمان، یکدیگر را قطع می کنند، یک پدیده سیاسی نمود پیدا می کند.پس هر نقطه تلاقی میتواند یک پدیده باشد . اما این پدیده بسته به فاصله زمانی تولد تا مرگ میتواند دارای زیر سیستم یا زیر اجتماع هایی باشد که مطالعه آن ضروری به نظر می رسد.

      الزاما این مطالعه صرفا بعد جامعه شناسی یا تاریخ ، حتی علوم انسانی یا سیاسی نیست. بلکه علمی است مستقل و مخصوص خود پدیده های سیاسی با در نظر گرفتن تمام تفاوت های فردی و جمعی  . و لذا این علم جدید که از علوم اجتماعی و تاریخی ، سیاسی و انسانی  جدا می شود ،علم شناخت پدیده های سیاسی نامگذاری می شود.

 تعاریف عمده در این علم عبارتند از:

پدیده سیاسی : جزئی از پدیده های اجتماعی که: با تغییر و تحول قدرت سروکار دارد.

آموزش سیاسی : کشف ارتباط بین پدیده های سیاسی است.

تحلیل سیاسی : ایجاد ارتباط بین دو یا چند پدیده سیاسی را تحلیل سیاسی میگوییم

(تفاوت کشف و ایجاد به معنی دخالت ارادی است.یعنی در مرحله کشف ما تابع نظری هستیم ولی در مرحله ایجاد عامل اجرایی می باشیم.)

شعار سیاسی : بیان هدف سیاسی در کوتاه ترین جمله

خط سیاسی : پیگیری نقطه به نقطه شعار سیاسی

جریان سیاسی : پیگیری دو بعدی (جناح چپ و راست) شعار سیاسی  یا یک هدف

طیف سیاسی : پیگیری چند بعدی شعار سیاسی

تولد پدیده سیاسی : یعنی به وجود آمدن چیزی که قبلا نبوده و: حرف و شعار تازه ای را مطرح می کند.

رشد پدیده سیاسی:افزایش نفرات و امکانات پیگیری کنندگان شعار سیاسی.

اشباع سیاسی : پذیرش عمومی یک شعار از سوی یک قوم یا ملت.

جهانی شدن سیاسی : پذیرش جهانی یک شعار سیاسی.

با توجه به تعاریف فوق معلوم می شود: هر پدیده سیاسی با یک شعار جدید متولد می شود،پیگیری این شعار ابتدا خط سیاسی و بعد جریان سیاسی و سپس طیف سیاسی به وجود می آید. شعار توسط تشکیلات هسته ای مطرح می شود و: خط سیاسی به وسیله تشکیلات تسبیحی یا زنجیره ای ادامه می یابد، طیف سیاسی به شکل سازمان یافته ظاهر می شود و:بالاخره هواداران به صورت احزاب آن را گسترش می دهند و: جریان سیاسی ایجاد می شود.   

  وقتی این پذیرش به حد اشباع ملی رسید، دگرگونی ایجاد می کند این دگر گونی به صورت انقلاب یا کودتا است. پس از دگر گونی حاکمیت سیاسی بوجود می آید. حاکمیت سیاسی نیاز به تداوم دارد تا حد اشباع جهانی .

    حد اشباع هر پدیده را ظرفیت آن پدیده می گوییم، برخی پدیده ها که ظرفیت جهانی شدن ندارند ، در حد یک قوم یا ملت باقی می مانند. ظرفیت جهانی شدن هم در نقطه  و:هم در طول تاریخ امکان پذیر است. لذا جهت مطالعه ماندگاری یک پدیده، لازم است ظرفیت جهانی و تاریخی آن را بالاببریم .

    مثلا در زندگی پیامبر اسلام از همان ابتدا حضور بلال حبشی به عنوان نماینده رنگین پوستان، و سلمان فارسی به مثابه نماینده عجمان، گویای ظرفیت جهانی و تاریخی اسلام است. ولی احزاب سیاسی با گرایش ملی و گاه قومی ، نژاد پرستی و افراطی گری  طبیعی است که: ظرفیت جهانی شدن و ماندگاری در تاریخ را ندارند.

        از دیگر معیار های جهانشمولی، رفتارهای بعد از اشباع است. یعنی اگر تمام جهان مطیع یک عقیده یا پدیده سیاسی شدند و: مانع دیگری بر سر راه نبود، این ایده یا پدیده چه خواهد کرد؟ و چه برنامه هایی پیاده خواهد نمود؟ اصطلاحا این را تئوری اتوپیایی یا آرمان گرایی می گوییم .

    این ارمان گرایی است که در اوج شکوفایی یک پدیده، تعیین می کند که آن پدیده جهانی ماندنی است یا رفتنی . به تعبیر قران کریم: خداوند وضعیت هیچ قومی را تغییر نمی دهد مگر اینکه خودشان بخواهند. اگر آن ها از وضع موجود راضی بودند، وضعیت چه خوب چه بد، ادامه می یابد و اگر ناراضی بودند، چه درست و نادرست وضعیت آن ها عوض می شود.

       در این مرحله خداوند اجازه ظلم به خود را داده ولی اجازه ظلم به دیگران را نداده است! آنجا که می فرمایند: حکومت با کفر ادامه می یابد ولی با ظلم هرگز!(الملک یبقی مع الکفر و لایبقی مع الظلم) هرچند که به گفته لقمان حکیم ،شرک خود ظلم بزرگی است. ان الشرک لظلم عظیم 

Composants phénomène politique

Un phénomène politique , partie d'un grand système , de l'histoire et de la société . Si vous voulez qu'il justifie la forme mathématique d'un axe de coordonnées , en traversant la longueur et la largeur de la communauté : . Où l'histoire et la société , tant que la largeur de l'époque, ils se croisent , peuvent être considérées comme un phénomène politique ensuite phénomène peut se rencontrer n'importe où. Mais ce phénomène en fonction de la période de la naissance à la mort peut avoir sur le système ou celle de la communauté , il semble nécessaire .

      Cette sociologie de l'étude ou de l'histoire nécessairement la seule , ou même les sciences humaines n'est pas politique . C'est une science de ses propres phénomènes politiques indépendantes en tenant compte de toutes les différences individuelles et collectives . Et si la nouvelle science de la science sociale et historique, politique et humain sont séparées , phénomène de la science politique est nommé .

 La plupart des définitions de la science sont :

Phénomène politique : une partie de la réalité sociale : l'accord de transition du pouvoir .

L'éducation politique : explorer la relation entre les phénomènes politiques .

Analyse politique: Création d'une relation entre deux ou plusieurs phénomène politique appelée analyse politique

( Entre découverte et de création de sens participation est volontaire . , Dans l'étape de détection , nous n'avons aucune fonction, mais nous sommes en train de mettre en place un agent exécutif . )

Expression de slogan politique des objectifs politiques dans les plus brefs

Ligne politique : le point sur ​​les slogans politiques de suivi

Processus politique : Suivez la prochaine deux ( gauche et droite) ou un slogan politique

Spectre politique: Suivi slogan politique multidimensionnelle

Anniversaire phénomène politique : l'émergence de ce qui a déjà été : le mot suggère un nouveau slogan .

Grandir phénomène politique : un grand nombre de participants a suivi un slogan politique .

Saturation politique: acceptation générale par un peuple ou la devise d'une nation .

La mondialisation politique : l'acceptation globale d'un slogan politique .

Selon ces définitions est clair : le phénomène politique avec un nouveau slogan est né , suivez la politique et le slogan politique de la première ligne , et puis il ya le spectre politique . Le slogan est posé par l'organisation nucléaire : la ligne politique par un organisme de chapelet ou une chaîne continue de façonner le spectre politique semble être organisé : il défend les parties à développer et flux de politique être .

  Lorsque l'adoption de saturation nationale est atteinte, la transformation métamorphique conduit à une révolution ou un coup d'Etat . Après la démocratie métamorphique se pose . Le pouvoir politique , doit se poursuivre jusqu'à ce que la saturation mondiale .

    Chaque phénomène est le phénomène que nous appelons la capacité de saturation , la capacité de certains phénomènes de la mondialisation sont , en tant que peuple ou nation reste . Capacité globale au point : l'histoire est possible . Par conséquent, la survie d'un phénomène, il est nécessaire d'augmenter la capacité du monde et de l'histoire .

    Par exemple , au début de la vie du Prophète Muhammad Bilal Habashi en couleur représentative , et Salman Farsi en tant que représentant d'Ajman , montre la capacité mondiale et de l'histoire islamique . Mais les partis politiques avec les tendances nationales et parfois ethnique , le racisme et l'extrémisme est la capacité naturelle et la longévité de la mondialisation ne sont pas .

        Une autre norme universelle de comportement après saturation . Si le monde entier se sont intéressés à une croyance ou politique phénomène : un autre obstacle dans le chemin, pas comment cette idée ou phénomène ? Et quels programmes seront mis en œuvre ? C'est ce qu'on appelle une théorie utopique ou idéalisme , dit-elle .

    Cet idéalisme est en pleine floraison , un phénomène détermine que la mondialisation est là pour rester ou de partir . Selon le Coran : Allah ne change pas l'état d'un groupe ethnique à moins qu'ils veulent . S'ils sont satisfaits de la situation de statu quo , bonne ou mauvaise , va se poursuivre, et si elles n'étaient pas satisfaits de ce qui est bien et le mal , son statut est changé .

       Comme il dit , le gouvernement continuera avec incrédulité , mais jamais cruel ! ( ) Toutefois, selon Lukman Hakim , son idolâtrie est une grande injustice .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.