1-جمهوری اسلامی یمن متحد

1-جمهوری اسلامی یمن متحد

لازم ان الیمن فتح المکه المره اخری وجعله امنا للظهور قائم فی المکه
1-جمهوری اسلامی یمن متحد

1-جمهوری اسلامی یمن متحد

لازم ان الیمن فتح المکه المره اخری وجعله امنا للظهور قائم فی المکه

حل چالش های اقتصادی با: الگوی محرم و صفر.

حل چالش های اقتصادی با: الگوی محرم و صفر.

بسیاری از اشخاص ساده اندیش به: محرم و صفر فقط یک نگاه ترحم آمیز دارند! که چرا امام حسین ع خودش را به کشتن داد، تا اینهمه مردم در عذاب باشند، و هرسال برایش عزاداری کنند! اما این احمق ها نمی دانند که: امام قتیل العبرات است، یعنی یک اسوه همه جانبه: برای همه نوع عبرت پذیری. آن هم فقط برای گریه کردن نیست. البته برخی ها بزرگوارانه! به امام حسین حق می دهند که: در مسائل سیاسی هم دخالت کند، و می گویند که برای مبارزه با: حاکم ظالم قیام کرده است . ولی اگر قیام امام حسین ع تک بعدی بود، نمی گفتند عبرات می گفتند عبرت!

عبرت های عاشورا هم، فقط سیاسی نیست. یعنی امام مبارزه نکرد که فقط: مسائل سیاسی و یا دینی و اخلاقی حل شود. به نظر ما بزرگترین مبارزه امام حسین ع، مبارزه با ابعاد پنهان حاکمیت جور، اعم از سیاسی و اقتصادی و فرهنگی ، نظامی و حتی مدیریتی است. و از این ظلم بالاتر نیست که: ما گرفتاری اقتصادی داشته باشیم، و راه حل آن را از امام حسین ع، نخواهیم و به دیگر کوتاه بینان تاریخ، که نامشان را دانشمندان اقتصادی گذاشته اند! امید داشته باشیم تا مشکلات ما را حل کنند. البته مردم این را قبول دارند که: حتی در مشکلات اقتصادی و سیاسی هم، به ائمه پناه می برند. بسیاری از خواسته های زائران مخصوصا در حرم امام رضا ع، خواسته های اقتصادی و معیشتی و: مشکلات بیکاری و بدهی است. ولی دولتی ها و روشنفکران، بهتر می بینند که به آدام اسمیت و کینز! پناه ببرند و آنها را از گورشان بیرون بکشند.

    لذا ما دونوع اقتصاد داریم: یکی اقتصاد سنتی یا مذهبی و دیگری: اقتصاد لیبرالی یا دولتی .این دونوع، دو تفکر نیستند بلکه عملکرد و حل چالش ها هم هستند. مثلا دولتی ها با شادمانی از اصل: تحریک تقاضا در اقتصاد ایران حرف می زنند، و به خیال اینکه مطلب جدیدی کشف کرده اند، تئوری های مصرف گرایی کینز را، برای ما سخنرانی می کنند. در حالیکه اقتصاد ایران بطور سنتی، چهار مرحله تحریک تقاضای فصلی، و چندین مرحله تحریک تقاضای گردشی دارد. مردم ایران بطور سنتی، یک سال کار می کنند و پس انداز می کنند، تا در شب عید آن را خرج کنند. لذا نوروز یکی از ابزار تحریک تقاضا، و مصرف گرایی درایران است. که درماه اسفند به اوج خود می رسد، و مقایسه آن با رکود فرودرین ماه، بخوبی رونق اقتصادی را نشان میدهد.

    یکی دیگر موضوعات، باز شدن مدارس است که شهریور ماه را به ماه شکوفایی اقتصادی می رساند. در آغاز تابستان نیز این موضوع وجود دارد: تعطیلات بزرگترین حامی رونق: صنعت گردشگری در ایران و جهان است. و بالاخره شب چله و: ورود به زمستان هم بازار گرمی خود را دارد.

علاوه بر مصرف گرایی و تحریک تقاضا، در اول هر چهار فصل، ما موارد گردشی هم داریم که: نمونه آن محرم و صفر است. در این دوماه همه اقتصاد ایران، به میدان می آید از صنایع غذایی و: نذری های همه گیر تا صنایع پوشاک و منسوجات، حتی الکتریکی و الکترونیکی. غیر از محرم و صفر ایام عزادار و شهادت هست، به ماه شعبان و رمضان می رسیم، یاعید قربان و عید غدیر،  که ایام شادیها هستند و تولدها، که توصیه فراوان شده برای همدیگر، هدایا بخرند و به همدیگر عیدی بدهند.

    شاید اقایان بگویند اینها علمی نیست! و مثلا احساسی است . ولی بدانند همین رفتار های اقتصادی است که: ایران را هزاران سال است که برپا نگهداشته، و نگذاشته مستعمره کسان دیگر بشود، و یا دست نیاز به سمت دیگران درازکند. ما در روایات داریم که امام صادق فرمود: خداوند جهان را در ایام نوروز خلق کرد، و به انسان ها گفت همه ساله آن را جشن بگیرند، و از نعمت های خدا استفاده کنند، امام صادق تاکید می کند که: ایرانی ها آن را گرامی داشتند، ولی اعراب آن را ضایع کردند!

اگر بپذیریم که ادیان الهی، یک ریشه دارد، و ایران اسلامی همیشه توحیدی بوده است، لذا می بینیم که همین ها، باعث اقتدار و پایندگی آن شده، چه در آن زمان که می گفتند: فر ایزدی نگهدار ما است، چه اکنون که می گویند خداوند نگهدار ما است.

Ekonomik zorluklar: Muharrem ve Safer desen.

Naif Birçok kişi: Muharrem ve Sefer sadece şefkatli bir görünüm var! İşte o İmam Hüseyin'i neden öldürdüğünü, barış azap tüm insanlara, onun üzerine olsun ve her yıl onun için yas var! Ancak bu salaklar o imamın dersleri her türlü kapsamlı bir model bilmiyorum. Bu sadece ağlamak değil. Bazı cömert! Katılan siyasi meseleleri ve bu mücadele demek: İmam Hüseyin bu doğru cevap zorba dirildi. Ancak, tek boyutlu İmam Hüseyin'in ayaklanma olarak ise, Brat öğrendikleri yok dedi!

Aşure Dersleri, sadece siyasi değil. İmam, sadece mücadele etmedi: politik ya da dini ve ahlaki sorunlar giderilmiştir. Bizim görüşümüze, İmam Hüseyin büyük mücadelede, siyasal, ekonomik, kültürel, askeri ve hatta yönetimi de dahil olmak gizli boyutları, üstünlüğü ile zulmünden mücadele. Ve biz İmam Hüseyin türbe ekonomik sorunlar ve çözümleri adaletsizliğe daha yüksek olmayan, kısa ve ekonomik bilim isimlerini sahip olan diğer vakıflara değil! Bizim sorunları çözmek için umut. Tabii ki insanlar, hatta ekonomik ve siyasi sorunlar imamların sığınak olduğunu kabul ediyorum. Özellikle İmam Rıza'nın taleplerinin tapınakta Birçok hacı, ekonomi ve yaşam koşulları, işsizlik ve borç sorunlarının talepleri. Ancak hükümetler ve aydınlar Adam Smith ve Keynes görmelisiniz! Barınma ve mezarın dışına götürün.

    Birlikte tek bir dini ve geleneksel ekonomi ve ekonomi ya da hükümet liberal diğer Bu iki tip, ancak iki düşünce ve sorunları çözmek. Bu yüzden ekonominin iki tür var. Bu tür prensip sevindirici olarak Hükümetler: ekonomideki talep konuşmak teşvik etmek ve yeni bir şey keşfettim düşünmek, tüketim Keynes'in teorileri, onlar bize konuşmak. Iken ekonomi Geleneksel dört mevsimsel talep uyarımı ve çok fazlı elektrik talebinin uyarılır. İranlılar geleneksel bir eserin yılı ve bunun arifesinde harcamak tasarruf. Yeni Yıl İran'da talebi ve tüketimi teşvik etmek için araçlarından biridir. Hangi Frvdryn ay, yanı sıra ekonomik refah gösterileri Mart ayı başında zirveye ulaşır ve durgunluk ile karşılaştırın.

    Başka konular, Eylül ayında okulların açılması aya refah getirecektir. İran ve dünya turizm: yaz tatili başında meselesi büyük gelişme destekçisi de var olmasıdır. Ve nihayet Poly gece: Kış pazarına sıcaklık.

Tüketiminin yanı sıra her sezon başında, talebi canlandırmak, biz hala Muharrem ve Safer olan numune ziyaret etmek zorunda. Bu iki ay, İran'ın ekonomisinin tümünde, saha gıda sanayi geliyor: hatta elektronik Adak pandemik giyim ve tekstil sektörlerinde. Apart Şaban ve Ramazan ayında, Muharrem ve Sefer ve tanıklık dönemi yas birbirine hediyeler vererek bayramlar ve doğum günleri, birbirlerine pek tavsiyeler, satın almak ve ödemek için, Yayd Bayramı ve Ramazan-Gadir, geliyor.

    Belki de Bay Bu bilim değil ki! Ve böyle bir duygu. Ancak ekonomik davranış İran diğer insanların bir koloni, ya da başkalarını uzatmak için gereğini binlerce yıl boyunca muhafaza değil, olduğunu biliyoruz. Biz İmam Sadık dedi gelenekleri var: Tanrı Yeni yılı boyunca dünyayı yarattı ve adam her yıl kutlamak dedi, ve Allah'ın nimetlerine, İmam İranlılar bunu kutlamak ısrar sırasıyla ancak Araplar bunu yok!

Ilahi dinler, bir kök ve İran İslam Cumhuriyeti'nin her zaman tek tanrılı olmuştur kabul edersek, biz bu gücü kalıcı neden olacağını görebilir ve onlar fırın bizim koruyucu tanrısı o zaman söylediklerini ne olduğunu Tanrı bizi korusun diyorum.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.