1-جمهوری اسلامی یمن متحد

1-جمهوری اسلامی یمن متحد

لازم ان الیمن فتح المکه المره اخری وجعله امنا للظهور قائم فی المکه
1-جمهوری اسلامی یمن متحد

1-جمهوری اسلامی یمن متحد

لازم ان الیمن فتح المکه المره اخری وجعله امنا للظهور قائم فی المکه

پیشنهاد هفته: تخریب بقیع

تخریب بقیع، خراب کردن آرامگاه‌ها و بناهای مذهبی و تاریخی قبرستان بقیع درمدینه به دست وهابیان است. وهابیان دو بار، یکی در۱۲۲۰و دیگری در۱۳۴۴ قمری با بدعت شمردن بنای بر قبور و زیارت، به تخریب اماکن وبقعه‌های بقیع پرداختند. تخریب بقیع اعتراضات شدیدی را در کشورهای مسلمان از جمله ایران برانگیخت. بسیاری ازشیعیان، هر سال درهشتم شوال که با عنوان یوم الهدم شهرت یافته، مجالسی برگزار می‌کنند و به مرثیه‌خوانی و یادآوری حادثه تخریب بقیع می‌پردازند.
   
مرحوم آیت‌الله امین عاملی در کتاب خود درباره عقاید وهابیون می‌نویسد: «اعتقاد وهابیان درباره عموم مسلمانان این است که مسلمین پس از ایمان به کفر برگشته‌اند و پس از توحید به شرک گراییده‌اند؛ زیرا آنان در دین بدعت گذاشته‌اند و به جهت زیارت و تبرک جستن به انبیا و صالحین به کفر و شرک روی آورده‌اند، لذا جنگ با آنان واجب و ریختن خون آنان و تصرف اموالشان بر مسلمانان (وهابیان) حلال است. » بر این اساس بود که آنها به هر جا و به هر شهر و دیاری دست می‌یافتند قبل از هر چیز به تخریب مشاهد شریفه و بقاع متبرکه می‌پرداختند. وهابیان هنگام تسلط بر طائف و مکه مراقد جد و عموی پیامبر، حضرت خدیجه همسر پیامبر و بسیاری از اماکن مقدس را ویران کردند. وهابیان همچنین در ماه رمضان ۱۳۴۴هجری قمری وارد مدینه شدند و پس از گذشت چند روز درهشتم ماه شوال گنبد و بارگاه ائمه معصومین(ع) در بقیع را به کلی منهدم کردند و از این حرم و مراقد به جز قطعه سنگهایی که در اطراف قبور نصب کردند، اثر و علامتی باقی نماند.
 
این هفته سینمامارکت به مناسبت هشتم شوال سالروز تخریب بقیع دو مستند را پیشنهاد می‌دهد.
 
 
 
 
این مستند با شیوه ای پژوهشی و تاریخی، فاجعه تخریب قبرستان بقیع توسط وهابیون را روایت می کند. دراین مستند حجت الاسلام سید علی قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و محمد مهدی صاحب الفصول به بیان واقعه تخریب قبور ائمه بقیع می پردازند و همچنین تصاویر و اطلاعات جدیدی در خصوص این فاجعه تخریب ارائه می شود.
 
 
«پنجره های بهشت» گذشته قبور بقیع و ساخت ضریح برای این قبور مطهر را روایت می کند. در سال 1314ضریحی توسط بازاریان ایران برای این قبور مطهر ساخته و با مشکلات زیادی روانه مدینه و برو روی قبور نصب شد که در سال 1344 توسط وهابیت از بین رفت.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.