1-جمهوری اسلامی یمن متحد

1-جمهوری اسلامی یمن متحد

لازم ان الیمن فتح المکه المره اخری وجعله امنا للظهور قائم فی المکه
1-جمهوری اسلامی یمن متحد

1-جمهوری اسلامی یمن متحد

لازم ان الیمن فتح المکه المره اخری وجعله امنا للظهور قائم فی المکه

این مغلطه از آن جهت احمقانه است که: هیچگاه علوم اسلامی

ایا سکولاریسم و لائیک، رنگ عوض می کند؟

سال ها است که سکولاریسم را، از دربیرون کردیم  ولی، گویا می خواهد از پنجره به درون سر بکشد و: جا خوش کند!اما کور خوانده، این تفکرات دیگر مرده است. حتی در خود انگلستان و فرانسه ، آمریکا و شدید تر از آن در المان، نظریه پردازی های علمی از، خیالپردازی های سکولاریستی جدا شده است.

   از هنگامی که غرب خواست در مورد: مسائل عقلی اظهار نظر کند همه چیز را به هم ریخت.زیرا در ایران  و دوران تمدن بزرگ اسلامی، علوم به قدری پیشرفته بود که :خواندن آن مشکل بود چه رسد به فهمیدن آن ! لذا برای اینکه خود را راحت کند، صورت مسئله را پاک کرد.

   از یک طرف همه نوشته ها و کتب شرقی را، فلسفه نامید و علم را از آن جدا کرد! و از طرف دیگر منکر هر نوع علم غیر تجربی، آن هم قابل یاد گیری برای خودشان شد! و اسم این را گذاشت عقل گرایی !و یا کمتر از آن، تجربه گرایی و پوزیتیویسم.

    البته غرب گرا های ما که: عاشق حتی این نفهمی های غربی هستند، آن را یک کار اصولی و حتی انقلاب در علم! پنداشتند و بسیار از آن دفاع کردند. اما واقعیت این بود که نه اینکه غرب نمی خواست، اینهمه علوم را یاد بگیرد بلکه، ذهنش اینهمه فرمول ها را نمی کشید.

   واقعا وقتی نوشته های عمر خیام، مانند جبر و مقابله را می خوانی، اصلا سر در نمی آوری! تا یک استاد ماهر آن را تفسیر نکند، نمی توانی بفهمی !یا کتاب سیاست خواجه نظام و: یا الهی نامه و کیمیای سعادت.

  یک مثال ساده نشان می دهد که: عمر خیام با استفاده از سایه دیوار 12رابطه مثلثاتی نوشت! که امروز آن را سینوس وتانژانت و غیره می شناسیم، که وی آن را ظل! یعنی سایه نامگذاری کرده بود. جالب است بدانید مخ ریاضی دانان غربی، فقط 4 یا شش تای آن را درک می کند!که 4تای اول در دوران کارشناسی و 2تای دیگر بنام سکانت و کسکانت در دوره کارشناسی ارشد ریاضیات نظری تدریس می شود.

    همین 6رابطه مثلثاتی در تعیین مسیر: موشک ها و سفینه ها ، ماهواره ها و هواپیما به کار گرفته می شود. که مثلا با چه زاویه ای هواپیما برخاست کند، یا بنشیند و یا موشک و سفیه پرتاب شوند. ما خودمان هم وقتی می دیدیم درس سخت است، بجای یاد گیری میرفتیم آن واحد را حذف می کردیم!

   بدبختی غرب در این بود که از اساس چیزی نمی فهمید. لذا منکر همه چیز شد. حتی حروف را هم عوض کرد: بجای ابجد الخوارزمی یا فارابی، حروف الفابت خودشان را در مواردی که می فهمیدند به کار بردند. تا اگر کسی اشتباه فهمید یا اشتباه استدلال کرد، بگویند این نظریه پاسکال است و: با نظریه خیام فرق می کند.

  غرب زدگان مخصوصا کسانی که: در دهه1960و70در اوج قدرت ظاهری غرب درس خوانده اند، بجای حل کردن مسئله، آن را بصورت تئوریک در آوردند. که به آن سکولاریسم می گوییم. یعنی نفهمیدن غرب را، یک انشقاق یا یک تاریخ علم جدید تعریف کردند.

   البته تعدادی از این دانشمندان، سعی خود را کردند تا متدولوژی واقعی را به غربی ها یاد بدهند. اما این کار به اعتراف خود غربی ها، برای غرب زده های کاسه از آش داغتر، خوش نیامد و هنوز دست از عقاید خود برنداشته اند.

   یکی از این دانشمندان پرفسور حسابی است. که کتاب های ریاضی دانان ایرانی را، برای استادان خود از جمله انیشتین بازخوانی می کرد و: به آنان متدولوژی ایرانی را، به زبان خودشان یاد می داد. البته تاثیر هم داشت تا جاییکه، انیشتین شیعه شد و با مراجع تشییع مکاتبه کرد.

استاد جعفری هم با فلاسفه این کار را انجام داد. و انان را به زبان خودشان با علوم اسلامی آشنا کرد.

ولی باعث تاسف است که: یک مقام بلند پایه ایرانی که: هیچ درسی در زمینه متدلوژی نخوانده، می آید و می گوید علوم اسلامی و مسیحی  نداریم! این مغلطه از آن جهت احمقانه است که: هیچگاه علوم اسلامی در مقابل علوم مسیحی، مطرح نشده بلکه به عنوان علومی گفته میشود که: دانشمندان اسلامی بر پایه قران استخراج کرده اند. نه مانند علوم مادی که بر اساس حس و تجربه بنا شده است. و بقیه معارف بشری را حذف کرده است. مثلا در موضوع بانکداری که ایشان اشاره کرده ، غرب نزول خواری را بنام علوم بانکی تدریس می کند. و این افتخار نیست که ما ایات قران را، که صراحتا رباخوار را محارب با خدا، معرفی می کند نادیده بگیریم. حالا اگر قدرت حذف منکری را نداریم، باید آن را به عنوان علم قبول کنیم؟


Laiklik ve laik değişiklikler renk olsun ?

Laiklik ,dışarıdan , ama biz , görünüşe göre ,baş olmak vepencere çeker Yılları : karşılamak için geldiniz , ancak diğer ölülerindüşüncelerini okumak göre kör . Hatta yılındaİngiltere ve Fransa ,ABD ve Almanya, bilimsel teoriler , ve laik fantastik izole olanlar daha yoğun .

   West hakkında sorulduğunda : . Sorunlar rasyonel açıklama Çünküİslam dönemindebüyük medeniyetlerin her şeyi karıştırılmış , bilim okunması zor olduğu kadar gelişmiş olduğunu , bırakın onu anlamak ! Bu nedenle, kendini rahat ettirmek için , o açıkça .

   Bilimintek elle ve Doğu felsefesi üzerine tüm yazılı kitaplar aradım ve ondan ayrılmış ! Öte yandan herhangi bir deneysel olmayan bilimi inkar üzerine , kendisi için öğrenebilirsiniz ! Bu rasyonalizminadıydı , ve ya daha az , şarlatanlık ve pozitivizm .

    Hatta batı hödük sevilen Bizim Batı odaklı ders , uygun bir iş ya da bilim bile bir devrim! Pek çok savunma olduğunu düşündüm . AncakgerçekteBatı ne bilim öğrenmek için çok istemiyordu , ama , bu kadar formülü aldırmadı .

   Böyle cebir ve okuma gibi Ömer Hayyam'ın gerçektenyazıları , ben kafa yok! ! Bir teolojik ve refah simya : bir usta , Ya kitap vehadım siyaseti anlamak olamaz gibi yorumlanmaz.

  Basit bir örnek gösterir : Ömer Hayyamgölge duvar 12 kullanılarak trigonometrik denklem yazdı ! Sinüs ve tanjant , ve böylece biz onu biliyoruz , bugün , onun gölgesi it ! Bu gölge seçildi . İlginçtir matematikçiler batıya yöneldi , sadece dört ya da altı anlayabilen ! 4 rst sekant ve cosecant lisansüstü okulda ve teorik matematikMaster adında iki diğerleri öğretilir.

    Bu altı trigonometrik denkleminderste : füzeler ve gemiler , uydular ve uçaklar kullanılır. Örneğin, hangi açı deuçak kalktıktan , ya da oturmak ve Daffy füze fırlatma edilir . Bizünitesini kaldırmak için gitti yerine öğrenme , kendimizizor dersleri gördüm !

   Batı talihsizlik temelde bir şey anlamıyorum oldu . Bu bir nihilist oldu. Hatta karakterler değişti : yerine ebced Alkhvarzmy veya Farabi , Alfabt karakterlergörevi anladım durumlarda bulurlar . Birisiteorisini söyleyerek , karışık ya da savundu yanlış olup olmadığını öğrenmek için, Pascal : Hayyam teori farklı.

  Batı ,Batı'da , özellikle 1960 yılında mağdur olanlar ve 70 pik güçgörünümünü okudu , yerineproblem çözme , teorik getirilir var . Biz laiklik olduğunu söylüyorlar . Batı tarihinin bir bölünmüş ya da yeni bir bilim tanımlanmış , bunu anlar .

   Tabii ki, bu bilim adamlarının bazı gerçek Batılılar içinmetodolojisini öğretmek için çalıştı. Ama bu kendi kendine itiraf Batı ,Batı Merhaba ve hala görüşler almış , sıcak çorba kase yaptı.

   Bu bilim adamlarından biri olan Prof hesapları . Einstein dahil Kitaplar İranlı matematikçi , kendini dil öğretimi , öğretmenleri ve onların İranlı metodolojisine rereads . Etkisi çok Einstein'ın Şii ve Kürt yetkililer Cenaze mektuptu .

Birliktefilozofların Profesör maydanoz yapmak . Kendi dili veİslam bilimleri aşina .

Ama talihsiz bir üst düzey İranlı ki : metodoloji ders yoktur , İslam ve Hıristiyan Bilim geliyor ve hayır diyor hem de okumadım ! Christian Science önünde İslam Asla bilimler , ama bir bilim İslam alimleriKur'an dayalı ekstre edilmiş olduğu söyleniyor sayılmaz : bununyanlış aptalca. Anlamda deneyime dayalı malzeme bilimi gibi değil . Eğitim insanlığıngeri kalanı kaldırmak zorundadır . Örneğin, obankacılık sorunu , öğretimBatı banka kırılma vahiy denir dikkat çekti . Bu onur Tanrı açıkçatefeci , tanıttı görmezdenKur'an değildir . Şimdi , kaldırmagücünü inkar etmiyorum , biz bilim olarak kabul etmek zorundadır.

 

دانه درشت ها یا دانه ریز ها


احمد ناطق نوری آمد به نمایشگاه بین المللی کتاب در: مصلی تهران و به جای اینکه به پاویون دولت و: اتاق تشریفات برود یک راست آمد اتاق خبرنگاران و: با چند نفر از پهلوانان هم دیدار کرد . از خاطرات خودش در خیابان ائمه اطهار تهران گقت: زمانی که جوان بود و تیم فوتبالی به نام هخامنش داشت . یادم آمد منهم در همان محل، کمی بالاتر در میدان 13 ابان خیابان پیروزی ، تیم فوتبالی داشتم به نام سورنا و: این اسم ها را از کتاب تاریخ برداشته بودیم .

او همچنان از کتاب های شاهنامه قدیم و: داستان های حسین کرد شبستری می گفت و:چگونه کتاب خواندن آن موقع ها ..

اما نکته ای که ایشان گفت این بود: ذوق و شوق جوانان، دختران و پسران، برای آمدن به نمایشگاه و: ورق زدن کتاب ها، در گوشه و کنار از خستگی نشستن هایشان، پیران را هم به شوق می اورد.

   او راست می گفت: این بار که من از ابتدا در نمایشگاه بودم، دیدم همه کسانی که میایند دانه درشت ها نیستند! اکثرا همین جوان ها هستند.  اگر پدر و مادری هم می اید، به شوق کودک و نوجوان خود است . کتاب های آموزشی و کمک درسی، از همه بیشتر توجه ها را جلب می کرد. و این معنی اش آن بود که کتاب های درسی، دانش آموزان و دانشجویان را قانع نمی کند. و آن ها به دنبال مطالب بیشتری هستند.

البته دانه درشتها هم می آمدند ولی وقت نداشتند! شاید هم می آمدند برای مصاحبه و: خط و نشان ولی کسی دیگر، به خط و نشان ها توجه نمی کند. زیرا آن را لازمه قدرت میدانند نه لازمه زندگی .  مردم زندگی خود را می کنند و: سیاستمدارن همچنان خط و نشان می کشند. اما دنیای کتاب دنیای علم و صبوری است.

 

Kaba veya ince taneli

Ahmed Tahran Mosalla ışık konuşan Uluslararası Kitap Fuarı'na geldi ve yerineOdalar formalitelerin pavyon doğru bir medya odasına gidin vesporcuların çoğu ile görüştü vardı . Anılarında , o küçükken Tahran İmamlar sokakları dedi vefutbol takımıAhameniş çağırdı. Benimkini hatırlıyorum . Birlikteaynı yerde , ben bu isimtarih kitaplarından çıkarmıştı denilen 13 Kasım anlaşması Zafer Caddesi , taktik ve Sorna biraz daha yüksek .

Odestansı kitaplar ve eski hikayeler o Şebesteri ve sonra nasıl kitap okumak olduğunu söyledi Hüseyin'i devam ediyor.

Ama dedinoktasısergiye gelip , tutkulu genç insanlar , erkek ve kız oldu : onların yorgunluk oturup ,kitap aracılığıyla saygısız , Piran de neşe getiriyor .

   Doğru, şöyle dedi: Bugösterileri , ben kaba değil gelen tüminsanları gördüm benim ilk kez ! Bunlar çoğunlukla genç . Ebeveynlerin çocuklarını zevk için bir araya gelirseniz . Ders kitapları ve eğitim , o çekecekdaha dikkat. Bu ders kitaplarında , öğrencilerin ikna edilmesi anlamına gelir . Ve onlar daha fazla içerik arıyoruz .

Bu çok kaba geldi , ama hiçbir zaman ! Bu röportaj için zamanı geldi :göstermek , ama bir başkası ,göstermek için dikkat etmez . Gerekli yaşamgücünü bilmek gerekli değildir çünkü . Hayatlarında insanlar ve bunlar: siyasetçilerçizgi çizin belirtti . Fakat kitap dünyası , bilim ve hastanındünya.

 

شاید کسانی که از دوران خوش گذشته می گویند، از این دسته بودند

همایش مردمی

برخی ها در تشخیص حرکت مردم اشتباه می کنند و:لذا هزینه سنگینی پرداخت می کنند. چه کسانی که سال ها ادعای فدایی خلق بودن کردند، ولی بعد معلوم شد: خلق درست برعکس آن ها حرکت می کند!  و این ها حتی صداقت اعتراف به این موضوع را نداشتند. چه رسد به اینکه طرفدار خلق بشوند، حالا فدایی که پیشکش.

   یا کسانی بودند که ضد امپر یالیست بودند و: حتی رفتند لانه جاسوسی را فتح کردند، ولی حالا در دامن آمریکا رفته و: از اندیشه های ناب امپریالیستی  دفاع می کنند. اینها نه تنها حاضر نیستند به اشتباه خود اعتراف کنند، که مردم را متهم به دو رویی و نفاق میدانند.

این موضوع هم در عرصه سیاسی اتفاق افتاد، وهم در عرصه فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی .

   در عرصه فرهنگی ما می بینیم که گرایش مردم به فیلم اخراجی ها، حمل بر نادانی آن ها می شود و: سینماگران فکر می کنند که اشتباهی شده و مثلا: قرار بوده فیلم کیارستمی یا تهمینه میلانی یا فرهادی، صندلی ها را پرکند قرعه و شانس بنام ده نمکی افتاده است. یک جوان لاغر چطور در برابر اینهمه: سینماگر چاق و فربه توانسته قد علم کند؟

    در نمایشگاه بین المللی کتاب هم می بینیم :مردم بی ادعا به نمایشگاه می روند خسته می شوند، پول خرج می کنند جای پارک یا بلیط مترو گیر نمی اورند، بعد یک عده ای نشسته اند و می گویند:چرا کتاب های دفاع مقدس بیشتر از همه فروش می رود؟ لابد دستور بسیج یا دولت است که این ها را بخرند.

   سال ها است که تبلیغ می کنند :اسلام دین شمشیر است و ترور  و یا اینکه می گویند: اسلام که وارد ایران شد، کتاب ها را سوزاندند و علم را ازبین بردند. و تمدن ایرانی را نابود کردند. دروغ پر دازی آن ها فقط:تاریخ و یا سرزمین های دور افتاده را شامل نمی شود، همین دیروز را هم تکذیب می کنند.

    قحطی و جنگ در فاصله بین سال های  1296تا 1350 را که: ایران با کمک شیر خشک ، روغن و برنج اهدایی طرح مارشال آمریکایی زندگی می کرد، دوران ارزانی و پرنعمتی و دوران خوشی تعریف می کنند!.آن ها نمیدانند یا نمی خواهند بدانند: دراین سالها نان گیر نمی آمد در ارد نان، خاک اره یا شن و خاک قاطی می کردند. آب خوردن مردم آب نهر ها و جوی ها بود! که در اب انبار ها رسوب می دادند.

    بیماری های وبا و حصبه ، فقط در یک زمان کوتاه 14میلیون ایرانی را نابود کرد. و حالا این دوران برای چه کسی خوش بود نمیدانیم!

     فقط در دهه پنجاه است که: وضع مالی ایران خوب می شود. آن هم به خاطر قیام های مردمی و: مبارزات مسلحانه و سیاسی که در جریان بود. زیرا از سال 1348که بحرین از ایران جدا شد و: ایه الله حکیم فوت کردند، زعامت امام خمینی ره قطعی شد و: دشمن برای مات کردن امام خمینی ره ،تا می توانست هزینه کرد.

    از ترس قیام مردمی، آمریکا و دشمنان خارجی هم، به نفت ایران هجوم اوردند و ناگهان، نفت به بالاترین قیمت خود صعود کرد و: در آمد های زیادی نصیب دولت ایران شد. ولی این در آمد ها بین مردم توزیع نشد، یا از آمریکا سلاح و ابزار های دست دوم خریداری شد! و یا خرج ساواک و نیروهای وفادار گردید. شاید کسانی که از دوران خوش گذشته می گویند، از این دسته بودند.

    بنده خودم در زندان ساواک که بودم، نگهبان ها زیر زیرکی به ما می رسیدند. و از ما راضی بودند! از یکی از آن ها پرسیدم :چرا شما از ما ناراحت نیستید؟ گفت از موقعی که شما قیام کرده اید، حقوق ما چند برابر شده، لذا ما از شما متشکریم!

     خیابان های یک متری که هنوز پایتخت را ازار می دهد، برای این بوده که ماشین در کار نبوده! و همه شهر مالرو بوده.خر و الاغ تنها وسیله رفت آمد مردم و: بار کشی آنان بوده.  تا سالها 1350بزرگترین خیابان یا اتوبان تهران، خیابان مولوی بود! سال ها طرح چهل متری کردن نواب در حاشیه بود.

   البته اقایان از رو نمی روند، می گویند رفاه نبوده ولی دل خوش بوده! درآمد ها: سنار سی شاهی بود ولی، دل ها شاد بود؟ البته ما می دانیم که منظورشان چیست، ولی ممکن است جوان ها یا نوجوان ها ندانند. منظور آن ها از دل خوشی، روسپی گری و وجود مراکز فساد و: فروشگاه های مشروبات الکلی است.

   لذا باید یکبار برای همیشه، چشم ها را باید شست! و جور دیگر دید. و به این آه و ناله عده ای الکی خوش، گوش نداد و تاریخ را بطور واقعی نوشت و خواند.

  .

Toplantı insanlar

Bazı insanlar tanı ve hareketlilikhata yapmak : Biz ağır bir maliyet ödemiş . KimFadaei iddianınyıllar vardı, fakat daha sonra ortaya çıktı :tam tersi hareket ! Hatta bunu itiraf etmekdürüstlük vardı . Şimdi ne o teklif Fadaei ,popüler ruh gibi görünüyor .

   Veya anti- amper veya liste olanlar : hatta casus yuva fethetti , ama şimdietek ABD veemperyalist savunucusu saf düşünceler. Onlar sadece insanların ikiyüzlülük ve ikiyüzlülük suçlanan biliyorum , kendi hatasını kabul etmeye istekli değildir .

Bu dasiyasi arenada , hem de ekonomik, sosyal ve kültürel açısından oldu .

   Kültürel alanda , biz Sürgünlerfilmineğilimi , üzerinde taşımak olduğunu görmek cahilliktir : Yapımcılar yanlış olduğunu düşünüyorum ve söyleyin : Kiarostami Milan veya T. Farhadi da olmuştur , sandalyeler şanslar doldurmak etti on tuz çağırdı . Ne kadar genç sıska için : Görüntü Yönetmeni tombul tombul ve ayakta durmak mümkün ?

    Uluslararası Kitap Fuarı ayrıca bkz : İnsanlar birkaç oturup söylüyorlar sonra , olmaz , park veya metro bilet hamili para harcamak , yorgun alçakgönüllü sergi : Neden kutsal kitaplar vardır Tüm satış nelerdir? Seferberlik ya da satın gereken bir devlet görevi.

   Onlar teşvik ettiğini yaş: İslam'ınkılıcı , terörizm , ya da İslam , İran girdi kitaplarını yaktı ve bilim öldürdüğünü söylüyorlar . İran medeniyet yok . Bu sadece Dazy tarih doldurmak için yalan ve uzak topraklar dahil değildir , dün yalanladı çok .

    İranMarshall Planı tarafından bağışlanan yağı ve pirinç pişirme , kuru süt destekli , Amerika ucuz eski çağ ve sevinç sırasında yaşadığıyıllar 1296-1350 arasındaki kıtlık ve savaşlar tanımlamak Onlar bilmiyorlar ya da bilmek istemiyorum . : bu yıl hiç ekmek makinesi ekmek unu , talaş veya kum ve toprak harmanlandı oldu . İnsanlar su , dere ve kanallar içme edildi ! Su deposu birikmiştir .

    Kolera ve tifo , sadece kısa bir zaman 14 milyon İranlılar öldürecek . Ve şimdi Hello bilmekzaman oldu !

     Sadeceellili : İran'ın mali durumu iyidir . Gidiyordu silahlı ve siyasi mücadele :halkının ayaklanmasının için zamanı . 1348 yılından bu yana Bahreyn ve İran'dan ayrıldı : Ayetullah Hakim , İmam Humeyni'nin liderlik İmam Humeyni dostum kesin düşman oldu , öldü pahalı olurdu .

    Aniden bir halk ayaklanması , ABD ve yabancı düşmanları , ve korkarak,İran petrolü baskın yağı en yüksek fiyatı tırmandı ve büyük bölümü İran hükümeti oldu . Amainsanlar arasında dağıtılan değildi , ya daABD silah ve araçlar ikinci el satın alındı ​​! Fonlar sadık güçleri veSAVAK idi . Belki derlerdönemi hatırlamak isteyenler , bu tip idi .

    Kendimigardiyanlar çevik altında götürdüler ,SAVAK cezaevi vardı. Ve biz mutluyduk ! Biz rahatsız değil neden onlardan biri sordu? O arttığında , bizim hak çarpılır söyledi , bu yüzden teşekkür ederim !

     Bir ayağı halamakine çalışmıyor hangibaşkentin sokaklarında acıyor ! . Ve tümşehir Malraux Eşek veeşek sadece insanları ezip gelir oldu : Onları üzerinden çekin kez . 1350 yıl büyük sokak veya otoyol Tahran , Rumi ! Yıllık PlanNawab kenarında kırk metre idi.

   Tabii ki erkekler gitme , ama onlar mutlu ve müreffeh değildi! Gelir : düşük , ancak, mutlu kalpler oldu ? Biz onların ne anlama geldiğini biliyorum, amagenç adam ya da genç bilmiyor olabilir . Kalp , fuhuş ve yolsuzluk merkezleri mağaza Joy alkoldür.

   Yani, bir kez ve herkes için ,göz yıkanmalıdır ! Ve çeşitli diğer bakış açısı . Inlemeler ve homurdanıyor ve bazı iyi meyve ,tarih dinlemek ve aslında yazdı ve seslendirdi vermedi .

 

سرگذشت کتاب و کتابخوان ها....

کتاب  یا طومار؟

آدم در سنین نوجوانی  یا جوانی، اگر چیزی را ببیند و بشنود، فکر می کند دنیا از اول آنطور بوده است!مثلا برای جوانان امروزی، تصور دنیای بی تلفن همراه، اصلا ممکن نیست یا برای جوانان دیروز، تصور دنیای بدون کتاب! آن ها فکر می کنند از روز ازل، کتاب به همین شکل نوشته  و چاپ می شد.

طرف دیگر قضیه هم این ایراد را دارد. یعنی پیرمردها، دنیای موبایل و کامپیوتر را هم که: بعد از کتاب آمده قبول ندارند!یعنی اگر کسی هزار تا کتاب اینترنتی هم بخواند، آن ها می گویند این فرد کتابخوان نیست و: آمار می دهند که ایرانی ها، فقط 8 دقیقه کتاب می خوانند !

   حالا معضل کتاب نویسی هم همین است . هر سنی می خواهد کتاب را آنطور که می فهمد، تعریف کند و بقیه سن ها را کنار بزند. فرضا اگر ما سه نسل را در نظر بگیرم: نسل کتب خطی ، نسل کتب چاپی و نسل کتب الکترونیکی . پیرمردان با سواد ما که در کودکی مکتب می رفتند، و لوح یا ورق چوبی در دست می گرفتند، و یا آن هایی که مداد جوهری داشتند و: با اب دهان آن را خیس می کردند و می نوشتند. اینها کتابت جوان ها را که با خودکار می نوشتند قبول نداشتند.

    خوشنویسی از نظر آن ها نوشتن با قلم و دوات است، که صدای جیر جیر حرکت قلم روی کاغذ شنیده شود. کتاب هم از نظر اینها چند ورق دست نوشته است که: به هم دوخته می شود. لذا صحافی جدید را که با چسب باشد قبول ندارند! و چاپ کتاب برایشان مفهوم نیست، زیرا کتاب باید با دست آن هم در نور شمع نوشته شود!

 نسخه برداری یا کپی کردن را هم، فقط رونوشت میدانند یعنی با دست از روی قبلی بنویسند! مانند بیشتر محضر خانه ها! میگویند کپی را میتوان تقلب کرد! ولی رونوشت را که مهر دفتر خانه دارد نمی توان!

  نسل دوم که با چاپ آشنایی دارد و: فتوکپی را می شناسد ، زیاد سخت گیر نیست. کپی شناسنامه یا کارت ملی یا هر کپی دیگر را، درست میداند مادامی که خلاف آن ثابت شود.

   اما نسل سوم از کپی چیز دیگری می فهمد! کپی رایت و پست، آپ تو دیت و بک آپ گرفتن، برایش خیلی مهمتر از: کپی شناسنامه و این جور چیزها است. یک کامنت که برایش بگذارند، بهتر از صد تا حاشیه نویسی نسل اول است!یک لایک برایش بکنند، از صدا آفرین و هزار آفرین نسل دومی ها بهتر است. اگر یک روزی نوشته اش به اشتراک گذاشته نشود، از صد بار فلک کردن نسل اولی ها زجر آورتر است.

همین تفاوت بین سه نسل حاضر در میان ما، نشان از تاریخ پر فراز ونشیب کتاب دارد  و: اصلا شاید کتاب تاریخی نداشته باشد. بلکه فقط تاریخچه داشته باشد!

   یک بررسی ساده نشان می دهد: کتاب به شکل امروزی، عمری کمتر از یک قرن دارد. و قبل از آن گرچه از نام کتاب استفاده می شده، ولی واقعا کتابی در کار نبوده است.

    میدانید تا مدت ها خط وجود نداشت، پس کتاب هم وجود نداشت! وقتی خط اختراع شد، کاغذی وجود نداشت پس باز هم کتابی وجود نداشت. در این دوران اغلب نوشته ها کوتاه و فشرده بوده، و بر روی سنگ ها و گل ها یا دیوار ها نوشته می شده است.

مدتی پاپیروس و بعد چرم ، بالاخره کاغذ و پارچه برای نوشتن پیدا شد. ولی باز هم کتابی وجود نداشت . زیرا نوشته های زیادی وجود نداشت .اگر هم زیاد بود به هم مربوط نمی شد. لذا باز هم کتاب نبود. خیلی مطلب طولانی می شد، پارچه یا کاغذ یا پوست را، بزرگتر می گرفتند و بعد آن را لوله می کردند و: طومار درست می شد. خیلی اهمیت داشت آن را با طلا می نوشتند. و دو سر طومار را چوب می گذاشتند تا خورده نشود.

   شاید از زمان اختراع دستگاه چاپ، بشر به این فکر افتاد که مطالب بلند را، بریده بریده کند تا دستگاه چاپ بتواند آن را چاپ کند! لذا اندازه استاندارد کاغذ یا ورق، از آن موقع شروع شد. تا مدت ها این کاغذها یا ورق پاره ها را، با نخ و سوزن به هم می دوختند. ولی صفحه شماری مد نبود، بلکه مطلب آخر هر صفحه را در اول صفحه بعد، تکرار می کردند!

    سال ها طول کشید تا مطالب به هم پیوسته پیدا شد. و بعد برای چاپ کردن آن ناچار شدند صفحه شمار بزنند. و این زمان به ما خیلی نزدیک است. یعنی شاید بیش از صد سال نباشد که در جهان، و بیش از 50سال نباشد که در ایران، کتاب به شکل امروز تولید شد! بزرگتر ها یادشان است که درس های دبیرستان، کتاب نداشت معلم ها از خودشان جزوه می گفتند! شاید از دهه 40یا پنجاه این روش فعلی: چاپ کتاب یکدست رواج پیدا کرد.

   کمی کوچکتر ها یادشان است که: در دانشگاه ها هم همینطور بود: جزوه، پلی کپی، از روی دست هم نوشتن و: این جور چیزها. هنوز کتاب های دانشگاه  و: حوزه های ما یا در هند چاپ میشد یا در ایتالیا و: این اواخر لبنان و عراق ..

بله عزیران من این بود سرگذشت کتاب و کتابخوان ها....


Kitap ya da kaydırma ?

Ergenlik ya da genç bir kişi olarak, her şeyi görmek ve duymak ,dünya olduğu gibi ilk ! Genç cep telefonu olmadan bir dünya hayal etmek insanların , ya da kitapların olmadığı bir dünya hayal etmek bugün genç insanlar için , hatta imkansız örneği ! Düşünüyor Onlar sonsuzluğun düşünüyorum, bu yüzdenkitap yazılmış ve yayınlanmıştır.

Diğer taraftabir sorundur. Yaşlı adam , Zelda hattadünya:kitaplar gelmezinternete binkitap okumak , onlar istatistikler gösteriyor , bu bir okuyucu değil demek kiİranlılar , sadece 8 dakika kitap ! oku!

   Şimdi bu bir kitap yazma ilesorundur. Kitap,tanımını anlar gibi herhangi bir yaşta olacak ve diğer tüm yaş dışlamak için . Örneğin, üç kuşaktır bir göz atarsak: el yazmaları , basılı kitap , nesiller ve elektronik kitap nesillerinnesil . Bizim çocukluk çağında okuma-yazma ve eski okul gitti ve barut veya ahşap levhalar taraftan vardı , ya da kalem ve mürekkep ile bu : Onlar tükürükle ıslak ve yazdı . Bunu kabul etmedi yazdığı bir kalem ile bu genç yazma .

    Kalem ve bunların hokkası ile kaligrafi yazı , bu tweet duyulmasını kağıt üzerinde okşar . Bu arada dikili olacak , elle yazılmış bir kitabın birkaç yaprak vardır . Yapıştırılmış olduğu bu yeni bağlama fikirde değil ! Vekitap mum elle yazılmış olmalıdır , çünkü onlar içinkitap !

 Transkripsiyon veya kopyalamak , sadece biliyorum elle bir önceki yazma transkript ! En büyük evler gibi ! Kopya hile denebilecek ! AmaHome Officemühür bir kopyası olamaz biriktirdi!

  Ikinci nesilbaskı ile tanıdık : fotokopi çok sert değil , bilir . Sadece sürece o aksi kanıtlanmış olduğu gibi Ulusal Kimlik Kartı veya herhangi bir kopyalama veya diğer kopyalama , .

   Ama başkaüçüncü nesil kopya anlar ! Telif Hakları ve sonrası Ptvdyt ve ondan çok daha fazla oluyor yedekler : doğum belgesi ve tüm bu şeyleri bir kopyasını . Ona yüz açıklamalarla daha iyi bir yorum bırakın ,birinci nesil yapmak bir kanadını ona ,girişimcilerin binlerce ses veikinci nesil yaratmak daha olmasıdır. Bir gün yaptığı yazılı ortak olmak ise, yüz kere Vrtr acı biçare eski nesil.

Aramızdaşimdiki nesil arasındaki bu fark , tarihin iniş ve çıkışlar kitap dolu: Belki de hiçbir tarih kitabı var . Bu sadece tarih olabilir !

   Basit bir soruşturma gösterir :kitap bugün bir yüzyıl daha azdır . Bukitabınisminden önce kullanılan , ancak olsakitap gerçekten işe yaramadı .

    Hiçbir uzun çizgiler vardı , biliyorum , bu yüzden hiçbir kitap yoktu ! Çizgi icat edildiğinde , hiçbir kağıt yüzden açık bir kitap oradaydı . Bu dönemde , en çok mesaj kısa ve özlü , vekayalar üzerinde , çiçek veya duvarlar yazılmıştır.

Bir süre , papirüs ve deri , kağıt ve tekstilden sonra nihayetyazma bulundu . Fakat yine de, bir kitap vardı . Yazılı bir sürü çünkü zaten bağlı değilse . Yüksek oldu . Yani yine , değil kitap. Çok uzun , bez veya kağıt veya deri , daha büyük olduğunu ve daha sonratüpler kalmıştık :dilekçe doğru idi . Altın çok önemli olarak yazdı. Vedilekçe koymak için ahşap iki yenmemelidir .

   Belki baskıicadından beri ,adamyazıcı yazdırmak böylece bozulan , uzun yazma hakkında fikirleri var ! Bu standart boyutlu kağıt veya zarf , ardından başladı . Uzun , iplik ve dikiş iğneleri halinde yırtılmış Bu kağıt yaprak beraberdik . Ancak, bazı ekran modu , amailk sayfada her sayfanıniçeriği daha sonra bunları tekrar !

    Bu sürekli malzemenin yıl bulunmuştur sürdü. Ve sonra onlar tamamen bir sayfa yazdırmak zorunda kaldılar . Bu kez biz çok yakın. İran bugün bir kitap formu üreten olduğunu Peki,dünyada belki daha bir yüz yıl değil, 50 yıldan fazla ! Büyük okul dersleri, hiçbir kitap , broşüröğretmenlere kendilerini söyleyerek unutmayın ! Belki40'lı veya elli güncel yöntem : birleşik kitap canlandırıldı .

   Ve deüniversitelerde bu biraz daha düşük ona verin: broşürler ,el yazma polimorfik kopyalar : bütün bunlar . Başka kitaplar ve üniversite : Lübnan ve Irak'takisonu : Bölgemizde ve Hindistan'da ya da İtalya'da yayınlandı .

Evet AZİZ bana , buhikaye kitabı :okuyucu ....

 

کتاب به مفهوم امروزی، قبل از اسلام وجود نداشت

عاشقان کتاب بر بال ملائک

نمایشگاه بین المللی کتاب این روز ها، به تهران حال و هوایی دیگر داده و: مشتاقان کتاب را از سراسر جهان به سوی خود جذب کرده است. و چون این نمایشگاه  در مصلی تهران برگزار می گردد، تقدس و معنویت آن را چند برابر کرده است ..

  در روایتی است که فرشتگان در جهت احترام به جویندگان علم، بال های خود را در مسیر رفت و آمد آنان فرش می کنند. و جویندگان علم و دانش، بر بال ملائک رفت و آمد می کنند. و این اهمیت علم و دانش در اسلام را می رساند. شاید اولین اثر مکتوب منسوب به اسلام باشد. البته قبل از اسلام نیز مکتوباتی بوده است، ولی به صورت سنگ نوشته یا پاپیروس، که صفحه یا لوح را تشکیل می دادند و: کتاب نبوده است. و به اعتبار امروزی، اعلامیه یا بیانیه ، اطلاعیه یا آگهی بوده است. مانند منشور کوروش یا داریوش بزرگ، که تاکنون نیز باقی مانده است . حتی در زمان حضرت موسی، ده فرمان را بر ده لوح بزرگ نوشته بودند. و تورات در کار نبود. در زمان حضرت عیسی ع هم، کتاب نبود زیرا حضرت عیسی را بر صلیب زدند، و حواریون ایشان را پراکنده کردند. و تا سیصد سال کسی حق نداشت، از ایشان نامی ببرد چه رسد که کتابی هم باشد . حتی اوستا نیز کتاب نبود، و زرتشتیان سنگ نیشته های ورق ورق داشتند.

    اولین کسی که اهتمام به نوشتن کتاب کرد، حضرت علی ع بود. ایشان تمام آیات قرانی را به ترتیب، از بزرگتر به کوچکتر تنظیم  و نوشت. حتی اگر کاری به ایشان رجوع می شد، می فرمود جمع آوری قران از همه چیز واجب تر است .لذا مکتوب اصلی یعنی قران پیامبر، برای اولین بار به صورت کتاب در آمد.

    البته بعد ها خلیفه سوم هم اشتیاق به این کار نشان داد. و بعد یهودی ها که سواد داشتند تورات را هم، سعی کردند به صورت کتاب در بیاورند. و در مدتی بعد، نصارا یا مسیحیان نیز این کار را کردند. اما کار آن ها کامل نبود زیرا: بعد از سال های سال این کار را می کردند. و لذا با مطالب اصلی فاصله زیادی داشت. بطوریکه نوشته تورات به اسرائیلیات آلوده شد. و کسی نمی دانست تورات واقعا از سوی خدا است یا: دست نوشته خام خام های یهودی. بنا بر آیه ای از قران، احتمال قوی این ها بیشتر عقاید شرک آلود علمای یهود بوده است. زیرا قران می فرماید: وای بر کسانی که کتابی را به دست خود می نویسند و: می گویند از جانب خدا است.

   مسیحیان نیز بهتر از این نبودند، زیرا حداقل شش کتاب متفرقه دارند که: بر اساس داستان ها و سفر های من در آوردی علمای مسیحی، نوشته شده و بسیاری از نوشته های آن، حتی خلاف دین خدا است.

   لذا برخلاف تبلیغات که می گفتند: اعراب به ایران حمله کردند و کتاب سوزان راه انداختند، کتابی در کار نبوده است و الواح سنگی هم، در آتش نمی سوزد.

    البته روایت است که برخی اعراب، این کار را در همان محدوده خودشان انجام دادند. مثلا وقتی حساب کنیم، پیامبر در عرض ده سال 520بار در نماز جمعه ها خطبه خوانده است. و مسلما این خظبه ها یاد داشت شده، ولی چرا به دست ما نرسیده؟ عایشه همسر پیامبر می گوید: یک روز پدرم دستور داد: هرکه لوح یا نوشته ای از پیامبر دارد، به میدان شهر بیاورد و همه به خیال اینکه جایزه ای می گیرند، بردند و بعد ناگهان ایشان دستور داد: همه را آتش بزنند و سنگ نوشته ها را هم در هم بکوبند . البته برخی ها، نیاوردند و احادیثی که به ما رسیده از همان هاست . و بیشتر احادیث هم در دوران: امام باقر و امام صادق جمع آوری و منتشر شد.

    زیرا به دستور خلیفه، اخباری گری منع شد. یعنی هیچکس حق نداشت روایتی از پیامبر نقل کند. و این ممنوعیت تا زمان صفویه  ادامه داشت. با حکومت صفویه که باب اخبار  باز شد، عده ای هم افراطی شدند و: قران را کنار گذاشته و فقط به احادیث متوسل شدند! که امام راحل هردو این ها را مردود می دانست، و فرموده که نباید از قران به خاطر احادیث یا: از احادیث به خاطر قران بی توجهی کرد. زیرا قران و عترت با هم هستند.

    در همین زمان، ما می بینیم که علامه مجلسی، صد و بیست جلد کتاب می نویسد . در حالیکه در زمان ابوعلی سینا، ورق بوده و ایشان خودش می نویسد که من در طول عمرم، صدوبیست هزار ورق چیز نوشتم.:

ابن سینا هیچ کتابى یا مرجعى در اختیار نداشت ؛ هر روز 50 ورق مى نوشت ، تا اینکه همه «طبیعیات » و «الهیات » شفا و سپس بخشى از «منطق » را به پایان آورد (گلمن ، 58)

    لذا می بینیم کتاب به مفهوم امروزی، قبل از اسلام وجود نداشت و: بعد از اسلام هم فقط قران بود. و تقریبا از قرن سوم و چهارم و با تالیف  شاهنامه، این نظم بر قرار شد. هرچند که در آن زمان هم بجز چند کتاب بقیه ورق بودند، یا به صورت لوح نگهداری می شدند . کلیله و دمنه که جمع آوری شد ، به جمع این کتاب ها اضافه گردید. و از زمان سعدی کتاب نوشتن با طرح امروزی آغاز می شود . یعنی سعدی هم داستان ها و شعر های خود را، در طول زندگی هر کدام بر کاغذی جدا می نوشت. و در آخر عمر به تدوین آن پرداخت .

   ما میدانیم حتی نوشته های پراکنده اوستا را، استاد پور داوود 80سال پیش به صورت کتاب در آورد. یعنی  تا زمان معاصر، کتاب هنوز رایج نشده بود. حتی اختراع چاپ تا مدت ها فقط مخصوص: انجیل و تورات بود.  وبه جز آن فقط ورق چاپ می کرد و: نامش کاغذ اخبار بود.

   با رفتن ایرانیها به اروپا، کتابت ایرانی و دستگاه چاپ اروپایی،کم کم راه را برای چاپ کتاب به صورت امروزی آماده کرد. بجز کتاب های آسمانی، اولین کتاب ها کتب دانشمندان ایرانی، مخصوصا ابن سینا و خیام بود که چاپ می شد و: در دسترس دانشجویان پزشکی و دیگر علوم قرار می گرفت.

 


Kitap Aşıklar Wings

Uluslararası Kitap Fuarı bu gün , canlandırdı ve Tahran'a vardı :dünyadan kitap meraklıları çekti . Sergi Tahran Mosalla , kutsallık ve maneviyat tutulur çünkü, o birkaç eşittir vardır .

  Melekler bilgiarayanlara saygı amacıyla , kanatlarını onların gidip içinönünü olduğunuhikaye . Ve bilginin arayanlar , meleklerinkanatlarında seyahat ederken . Ve bu İslam'da bilgininönemini getiriyor . Belki deilk yazılı eser İslam'a atfedilen . İslam öncesi yazıları kayıp olmuştur , ama sayfa veya CD vekitap oluşuyordu bir taş veya papirüs değildir . Vecari hesap , deyimi veya bildirimi , bildirim veya duyuru olmuştur . Kullanım bugün kalır Cyrus ve DariusBüyük Şartı gibi . Hatta Musazamanında ,On EmirBig Ten barut yazılmıştır. VeTevrat . Bir kitap olarak İsa'nınzamanında , İsaçarmıhta gitti ve Müritleri dağınık değildi çünkü . Üç yüz yıl ve kim haklıydı , okitap yalnız isim olacaktır . Avesta , hattakitapta değildi ve Zerdüşt bir metal plaka yazıt vardı.

    Bir kitap yazmak içinilk girişimi kimdi , oİmam Ali AS oldu. Onlar ,Kuran'ın tümayetler vardıbüyük veküçük dizi yazmak . Bir şey onedenle Kur'anPeygamberKuran'da yazılı her şey . Için gerekli olan toplanan gibi , onu görmek için bile,ilk kitap oldu .

    Daha sonra ,üçüncü halife çalışma isteğini gösterdi . Ayrıca okur ve olduğu Tevrat Yahudilerkitap getirmek için çalıştı . Ve daha sonra , Hıristiyan veya Hıristiyan yaptım . Onlar o yıl sonra yapın: çünkü Ama bunu tamamlamak yoktur . Ve şimdiye kadarana içerik olarak . Tevrat'ta yazıldığı gibi ,İsrailliler enfekte edildi . İşlenmemiş Yahudi Makaleleri: Ve kimseİncil gerçekten Tanrı ya da biliyordu. Kuran'dan bir ayet dayanarak ,daha büyük olasılıklaYahudi alimleri inançları putperestlik boyandı . Kuran diyor ki : Çünkü kendi elleriylekitap yazmak ve olanlara yazıklar olsun : Onlar Tanrı'dan vardır .

   Onlar benim yolculuğunhikayeleri dayanarak en az altı diğer kitapları bile Allah'ındinine karşı , birçok mesaj yazdım , Hıristiyan bilginleri getirdi , çünkü Hıristiyanlar daha iyi değildir.

   OnlarArapları başlattı Yani aksine reklam İran'ı işgal veateş yanmaz kitap yazma, kitap da, taş işçiliği tablet üzerinde değildir .

    BuArapların bazıları , onlaraynı aralıkta yaptılar rivayet edilir . Örneğin,Cuma Namazı vaazlarında on yıl içindeHz 520 kez hesaplayabilirsiniz okunur. Bu kesinlikle Khzbh öğrenmek , ama neden biz yapmıyoruz olacak ? Aişe ,Peygamber'in karısı şöyle dedi: " Bir gün , babam emretti :şehir meydanı ve hayal getirerek , Tablet ya da hiçbir şeypeygamber tarafından yazılmışödül , ve sonra aniden tüm ateş ve taş emretmişti onları birlikte smashing . Diğerleri , tabii , değil mi ve Hadis aynı ana bilgisayardan bize ulaştı . İmam Bekir ve İmam Sadıksözler çoğu toplandı ve yayınlandı .

    Halifeninemir , Haber Gri yasaklandı çünkü . Hiç kimsepeygamberinhikayesini anlatmak için izin verildi . Ve bu yasakSafevilere kadar devam etti. Bob açıldıSafevi haber , bazı kenara ve sadece döndü sözler çok aşırı veKuran vardı ! İmam Humeyni de bunu biliyordu reddetti ve bizhadisi veyaKuran'ı hatırlamak gerektiğini söyledi :Kur'an ,Hadis göz ardı edilebilir . BirlikteKur'an ve Trt çünkü.

    Aynı zamanda , biz Allame Meclisî gördük , bir yüz yirmi kitap yazıyor . Ancak, İbn Sina, onun plaka , vezaman o benim bütün hayat , her şeyi ben Sdvbyst bin yaprak yazdı yazıyor . :

İbn Sina herhangi bir kitap veya referans yoktu, sonra tüm" fizik " ve şifa " ilahi " bir parçası ve "mantık " kadar her gün yazı 50 yaprak , bir ucuna ( Gelman , 58 ) getiriyor

    İslam sadeceKur'an oldu sonra bugün gördüğümüzkitabınkavramı İslam öncesi var ve vermedi . Ve neredeyse bir üçüncü ve dördüncü yüzyıllarda veShahnameh yazarlık ,siparişin verildiği . Ancak , o zaman sadece birkaç sayfa diğer kitapları veya tabletler tutuldu vardı . Toplandı Kelile ,kitapkoleksiyonuna eklendi . Saadikitap yazma beri modern bir tasarım ile başlar . Bu ayrı bir kağıt parçası üzerinde her yazmaSaadi hikaye ve şiir , hayattır. Ve bir ömür boyuformülasyon ödemek .

   Biz 80 yıl önceAvesta , Profesör M. Davut bile dağınık yazıları bilmek ve kitap getirdi. Şimdiki zamana kadar ,kitap, henüz yaygın değildi . Hatta uzun sadece baskı icadı :İncil ve Tevrat . Ama sadece yaptım ve baskı bilançosu:haber kağıt ismi .

   İranlılar giderek kitabınınyayınlanması içinyolu hazırlamak , Avrupa'da , Avrupa'da İranlı yazı ve baskı makineleri gidin . Kutsal hariç , kitaplar İranlı bilim adamlarınınkitap , özellikle İbn Sina veçizim yayınlandı : tıp öğrencileri ve diğer bilimler için kullanılabilir olacaktır .

.