1-جمهوری اسلامی یمن متحد

1-جمهوری اسلامی یمن متحد

لازم ان الیمن فتح المکه المره اخری وجعله امنا للظهور قائم فی المکه
1-جمهوری اسلامی یمن متحد

1-جمهوری اسلامی یمن متحد

لازم ان الیمن فتح المکه المره اخری وجعله امنا للظهور قائم فی المکه

در انقلاب هایی که مبنای فرهنگی و فراگیر دارد، نظامیان هم تابع مردم هستند

تحولات چند بعدی

در تحولات اقتصادی و سیاسی قلم فرسایی شد، ولی از تحولات نظامی نیز نباید غافل شد. البته خود نظامیان درسهای زیادی در این زمینه دارند ولی، دیدگاه این نوشتار تحولات یا در واقع سیر تحول تکرار شونده است که: آن را تابع پدیده های سیاسی می کند. یعنی تحولاتی که زیر بنای آن ابزار نیست، بلکه تفکر و تغییرات اجتماعی است . مثلا ما در تاریخ تحولات نظامی، کشف باروت را مهم می دانیم زیرا: به تولید سلاح گرم منجر شد که: فصل تاریخ نظامی را دگر گون کرد.

    ولی تحولات نظامی یک تابع از انقلاب ها است، یعنی انقلاب ها میتوانند ایده های نظامی را تغییر دهند. و این در صورتی است که تعامل با انقلاب ها منجر به بحث کودتا نشود. زیرا در کودتا مخصوصا کودتای نظامی، انقلابی صورت نمی گیرد بلکه، انقلاب در بند نظامیان باقی می ماند. مانند انقلاب مصر یا لیبی که در آن، انقلاب نتوانست به بدنه ارتش وارد شود و لذا، ارتش به سادگی رهبر انتخابی مردم را دستگیر ، زندانی و محاکمه کرد.

      اما در انقلاب هایی که مبنای فرهنگی و فراگیر دارد، نظامیان هم تابع مردم هستند و: با عقاید آن ها تغییر می کنند. برای درک این تفاوت باید بدانیم به زبان آمار، میتوان این مسئله را از هم جدا کرد: اگر در تحولات اجتماعی، بیش از 50درصد مردم شرکت داشته باشند، انقلاب است و اگر کمتر باشد کودتا است. در انقلاب هم اگر بیش از 75 درصد مردم حضور داشته باشند، این انقلاب فرهنگی است و ریشه ای می باشد و: اگر بین 50 تا 75 درصد باشد، یک انقلاب سیاسی است که در فرهنگ مردم تاثیری ندارد و روبنایی است.

    در کودتا نیز اگر کمتر از 25 درصد مردم شرکت داشته باشند، کودتای نظامی است . اگر بین 25 تا 50 درصد مردم شرکت داشته باشند، کودتای خزنده است.  فرض کنید دریک کشور 100میلیونی، نیروی فعال آن تقریبا 25 میلیون نفر می شوند که: افراد تحت تکفل هر کدام سه نفر بغیر از خودش می شود. حال اگر 5 میلیون نفر نظامی باشند، 20درصد نظامی هستند.اگر این ها کودتا کنند کودتای نظامی می شود. اگر افراد فعال ادراری هم با آن ها باشند، کودتای سفید یا خزنده محسوب می شود.

   یعنی به کمک نیروهای کشوری و لشکری، بدون خونریزی مدیران تغییر می کنند. اگر احزاب یا نیروهای فعال سیاسی، مثلا طبقه کارگر هم با آن ها باشند، به 75 درصد می رسند و میتوانند انقلاب سیاسی کنند. اما اگر ضریب نقوذ انقلاب  به روستاها و: کشاورزان هم برسد آن وقت، یک انقلاب تمام عیار و فرهنگی خواهد بود.

   انقلاب  های فرهنگی مانند انقلاب اسلامی ایران، حرف های تازه و اهداف جدیدی را مطرح می کنند. لذا در عرصه سیاسی و اقتصادی ، حتی نظامی حرف جدید دارند و: میتوان گفت سازمان کلاسیک نظامی را به هم می ریزد و: سازمان یا نهاد جدیدی را پایه گذاری می کند. به همین جهت در ابتدای انقلاب اسلامی، نهادی به نام کمیته های انقلاب به وجود آمد و: به دستور امام خمینی همه سلاح هایی که در دست مردم بود، به کمیته ها تحویل داده شد. همین نقطه قوت این انقلاب  بود. زیرا در انقلاب های دیگر، مردم سلاح ها را تحویل ندادند.

    تحویل ندادن سلاح یعنی در گیری های قومی و: تضعیف پایه های انقلاب . تمامی انقلاب های بعد از انقلاب اسلامی که: رهبری امام خمینی ره  یا امام خامنه ای را قبول نکردند، به همین سرنوشت دچار شدند یعنی: انقلاب آن ها یکدست نشد و به درگیری درونی انجامید و: پیروزی آن ها به تاخیر افتاد.

       در مرحله بعد، تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که: از دل کمیته ها بیرون آمد. البته پیشنهاد عده ای برای حذف کامل ارتش، مورد تایید رهبری امام خمینی ره قرار نگرفت. زیرا که انقلاب به بدنه ارتش نفوذ کرده بود و: خود آن ها انقلابی بودند و: نیازی به حذف آن ها نبود.

      با شروع جنگ تحمیلی، تمام تئوری های نظامی به کار گرفته شدند. در ابتدا ما شاهد مبارزه کلاسیک هستیم، که تئوریسین ها به رهبری بنی صدر به آن عمل می کنند، ولی چون در تئوری کلاسیک، دشمن منظم تر و با پشتیبانی قوی تری است، جواب مناسبی دریافت نمی شود و: سرزمین ما به تسخیر دشمن در می آید.(تئوری کلاسیک بنی صدر در این مرحله، عقب نشینی تاکتیکی بود که منجر به اشغال شد.)

تئوری جنگ های نامنظم یا چریکی دکتر چمران، چاره ساز بود ولی فراگیر نبود. یعنی فقط در نقاطی جواب میداد که: خود ایشان حضور داشتند. در مناطق دیگر اولا، کاریزما وجود نداشت یعنی جاذبه حضور خود دکتر چمران را جبران نمی کرد، و از سوی دیگر اعضا تشکیل دهنده، اغلب بی تجربه بودند و از جوانانی تشکیل می شدند که: حتی آموزش های اولیه رنجری را هم ندیده بودند. لذا فرمان تشکیل بسیج داده شد تا: جوانان جذب و آموزش داه شوند و بعد اعزام گردند.

    بطور خلاصه چهار مرحله نظامی ایران بعد از انقلاب اسلامی به دوران کمیته و سپاه ، ارتش و بسیج تقسیم می شود. در دوران کمیته ها حفظ شهر ها وجمع آوری سلاح ها بود، در دوران سپاه حفظ انقلاب و در دوران ارتش، حفظ مرزها اولویت داشت.اما دورا ن بسیج به خارج از مرزها مربوط می شود.   

Transformation multidimensionnelle

Les développements économiques et politiques dans le stylo était difficile , mais la réforme ne devraient pas être ignorés. Il ya beaucoup de leçons dans ce domaine , mais bien sûr, l'armée , ou en vue de l'évolution de ce papier est une évolution itératif où il est soumis à des phénomènes politiques . Le développement des infrastructures , ce n'est pas un outil , mais la pensée et le changement social . Développements militaires dans notre exemple , parce que nous connaissons l'importance de la découverte de la poudre à produire des armes à feu a conduit chapitre de l'histoire militaire brillera à nouveau .

    Mais la réforme est une fonction de la révolution , la révolution dans les idées militaires de changer cela. Et si ce n'est pas en interaction avec le coup d'Etat mené à la discussion . Surtout depuis le coup d'Etat , coup d'Etat militaire , ne sont pas révolutionnaires , mais la révolution à la clause militaire demeure . Comme la révolution en Egypte ou en Libye , dans laquelle le corps est incapable d'entrer dans l'armée , et donc élu le chef de l'armée tout simplement arrêtés, détenus et jugés.

      Mais la révolution qui déferle sur base culturelle , les militaires et les personnes atteintes de ces croyances sont en train de changer . Pour comprendre cette différence , nous devons connaître la langue de statistiques , peut être séparée de la question : si les changements sociaux , plus de 50% de personnes ont participé à la révolution , et si elle est inférieure à un coup d'Etat .

    Si moins de 25% de personnes ont participé au coup d'État , le régime putschiste . Si vous avez entre 25 à 50 pour cent de la société , est un coup d'Etat rampant . Supposons un pays de 100 millions d'euros, près de 25 millions de personnes sont des forces actives qui sont à charge chacun trois personnes autres que lui-même. Si 5 millions militaire , 20 pour cent sont des militaires . Coup si cela pourrait être un coup d'Etat militaire . Si les gens qui travaillent avec eux sont l'urine , ou rampante coup est blanc .

   Pour aider les personnels civils et militaires , sans effusion de sang sont les gestionnaires de changer . Si les parties ou les forces de militants politiques , par exemple , travaillent avec eux , et pourrait atteindre 75 pour cent de leur révolution politique . Mais si le taux d'infiltration de l' agriculture en milieu rural et se réunir ensuite , une révolution culturelle , et la qualité seront .

   Révolution culturelle comme la révolution islamique en Iran , de nouveaux personnages et de nouvelles cibles sont introduits . Par conséquent , de nouveaux personnages politiques et économiques , et même militaires : Il appartient aux deux organisations et classique militaire : il établit une nouvelle organisation ou entité . Ainsi , au début de la Révolution islamique , il y avait une institution appelée comités révolutionnaires et de l'imam Khomeiny a ordonné que toutes les armes dans les mains du peuple , des comités ont été donnés. Donc, la force de la révolution . Parce que les autres personnes ne fournissent pas d'armes .

    Les armes n'ont pas été livrés sur des critères ethniques et : saper la révolution . Tous de la Révolution islamique que la direction de l'Imam Khomeiny et Khamenei a rejeté l'Imam , engagés le même sort : la révolution n'était pas uniforme et conduit à des conflits internes et la victoire sont retardés .

       Ensuite, former les Gardiens de la Révolution iraniens de la Révolution islamique : Le Dell est revenu du comité . Toutefois , certaines propositions pour la suppression de l'armée , n'a pas été approuvée par la direction de l'imam Khomeiny . Parce que l'armée a pénétré dans le corps : ils étaient eux-mêmes révolutionnaire : pas besoin de les enlever .

      Avec le début de la guerre , la théorie militaire ont été utilisés . Tout d'abord, nous assistons à un combat classique , Bani -Sadr , qui a conduit les théoriciens à agir , mais parce que la théorie classique , soutenue par un ennemi plus fort et plus régulier , et il n'y a pas de bonne réponse : Nous conquérons territoire ennemi il est . ( théorie classique à ce stade Bani -Sadr , qui a dirigé retraite tactique a été occupé . )

Irrégulière ou guérilla théorie Chamran , de rattrapage, mais pas exhaustive . Cela fonctionne uniquement dans les zones qui se présentent . Dans d'autres régions , d'une part , il y avait le charisme de M. Chamran pas compenser la gravité de leur présence , et les autres membres constitutifs sont souvent inexpérimentés et était composé de jeunes gens qui n'étaient même pas une formation de base ainsi que des Rangers . Cette commande a été formé pour mobiliser les jeunes sont mal formés , mal absorbés et ensuite envoyés .

    En bref, les quatre étapes de la Révolution islamique de l'armée iranienne et des comités révolutionnaires , et la mobilisation de l'armée est divisée .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.