1-جمهوری اسلامی یمن متحد

1-جمهوری اسلامی یمن متحد

لازم ان الیمن فتح المکه المره اخری وجعله امنا للظهور قائم فی المکه
1-جمهوری اسلامی یمن متحد

1-جمهوری اسلامی یمن متحد

لازم ان الیمن فتح المکه المره اخری وجعله امنا للظهور قائم فی المکه

صندوق خمس و زکات

صندوق خمس و زکات

بهتر است بجای صندوق صدقات، این بار صندوق زکات و یا خمس، طراحی شود زیرا، صدقه دادن مستحب است ،ولی خمس و زکات واجب است. این البته یک نماد است. یعنی در کار هایی که معمولا، به مردم بیشتر مراجعه می شود، اکثرا مستحبات است! و تصور می شود که مردم خودشان، کار واجب را انجام می دهند و: نیازی به تسهیلات نیست.

پرداخت حضوری خمس و زکات، البته بسیار خوب است، ولی ازنظر بعد مسافت ، توانایی مراجعه و شناسایی صحیج منبع و: دسترسی آسان معمولا دچار اشکال می شود. مثلا شما ببیند اگر کسی بخواهد صدقه پرداخت کند، کافی است حتی در منزل یا محل کار خود، یک صندوقچه داشته باشد. اصلا وجود صندوق صدقات بر سر: هر کوی و برزن خود تبلیغ دریافت است، و از هر نوع تبلیغات و دعوتنامه قوی تر است.

اما وقتی کسی می خواهد خمس بپردازد، معمولا با مشکلات روبرو است، اولا باید یک روز تمام وقت بگذارد! بعدا آیا بتواند تا محل پرداخت برود، آیا آن شخص گیرنده حضور داشته باشد، اعتراضی نکند و یا گوشه و کنایه ای نزند؟ یا نگوید فعلا رسید نداریم یا بعدا رسید را، به منزل شما می فرستیم و..

از همه مهمتر اینکه اشخاص غالبا، در آمد متوسط و زیر متوسط در آمد دارند، و میزان خمس آن ها گاهی کم است، که از یکطرف صرف نمی کند: کرایه مسیر بدهد، و یا وقتی پرداخت می کند، نگاه های دیگران او را ازار می دهد. در حالیکه اگر صندوق باشد، هرکس در هرکجا و هر: مبلغی که میتواند انجام می دهد.

در امور صدقه یا باصطلاح نیکوکاری، سازمان های دولتی و شخصی زیادی، در حال انجام وظیفه هستند، گاهی همانند گدای سامرا کنار خیابان می ایستند، و با اصرار از: شخص می خواهند که صدقه دهد! یا اینکه در مترو از کارت مترو هم، برداشت می کنند و یا از: شارژ تلفن همراه هم صدقه، از آن ها گرفته می شود!

یا اینکه حساب های جاری مختلفی، برای دریافت ها و تراکنش های بانکی، در نظر می گیرند که: معمولا سیستم اخذ خمس و زکات، فاقد این همه تسهیلات است. در حالیکه خمس و زکات، باید اساس در امد های دولت باشد، کسر بودجه دولت هم بخاطر همین است. وقتی دولت یا حاکم شرع ، برای ساده کردن اخذ وجوهات کاری نمی کنند، لذا دچار کمبود بودجه می شوند.

کمبود بودجه را معمولا از طریق: قرض از بانکها یا افزایش قیمت و: سود محصولات شرکت های تابعه، جبران می کنند و این همان افزایش قیمت، یا ایجاد تورم است.در حالیکه پرداخت خمس از سرمایه داران، خود باعث تعدیل در آمد ها، و از بین رفتن فاصله طبقاتی است. و تورم زا هم نمی باشد. زیرا تورم معمولا از طریق اخذ: در آمد از غیر کانال های مشخص است.

افزایش کانال های دریافت خمس و زکات، اشتغال هم ایجاد می کند. چون طبق دستورات اسلامی، حقوق عاملین یا مجریان: دریافت و نگهداری وجوهات شرعی، از محل همان وجوهات محاسبه و پرداخت می شود.

   تفاوت مهم وجوهات شرعی، با وجوهات در امدی دیگر دولت، این است که خمس و زکات، از خود مال است و لذا، حجم و گردش مالی زیادی ایجاد می کند، که به رونق کسب و کار می انجامد. همچنین  براساس خود اظهاری و رضایت هم می باشد. یعنی شخص خودش میداند چقدر پرداخت کند. لذا مامور محاسبه وجود ندارد، و سیستم شکایت و بررسی شکایت، یا بازرسی و حسابرسی نیاز ندارد. و این یعنی برکت داشتن اموال دریافتی

Khums ve ZekatSadaka fon daha iyidir, bu sefer Zekat Fonu veya beşinci için tasarlanmıştır, sadaka zorunludur, ancak Khums ve Zekat zorunludur. Bu tabii bir sembolüdür. Bu genellikle insanların en sık tavsiye edilir iştir! Ve insanlar kendilerini işlerini yapmak gerekir ve tesislerin olması gerekmez düşündüm.Tabii çok iyi bir kişi ve aşar vergisi ödeme, ama mesafe açısından ve yetenek görmek ve Shyj kaynağını belirlemek için: erişim genellikle yanlıştır. Örneğin, birileri sadaka ödemek istiyorsa hatta evde veya iş yerinde yeterli bakın bir hazine sandığı var. Hiçbir sadaka herhangi reklamverenlerin sokaklarda olsun üzerinde fon ve herhangi bir reklam ve davetiye daha güçlü var.Birisi Khums ödemek istiyor ancak, genellikle sorunlarla karşı karşıya. Birincisi, tam zamanlı bir gün olmalı! Sonra alıcı, protesto değil veya şekilsel yoktur mevcut olup olmadığını, ödeme yerine gidebilirsiniz? Ya da şimdi veya daha sonra makbuz ulaştı söylemek ve eve göndermek.Her şeyden önce, insanlar genellikle orta ve düşük gelirli geldi ve beşinci bazen biraz, sadece tek bir şey yapar: kira, ya da ödemeyi, onu başkalarına zarar görebilir a. Ancak, eğer fon, her yerde herkes, herhangi: yapılabilir tutar.Sözde sadaka veya hayır kurumları, devlet kurumları ve büyük ozel olarak, bazen dilenci Samarra yol kenarında standı gibi görev yapıyor, ve kişinin ısrarı üzerine size sadaka diler! Ya da metro metro kartı, hasat ya da cep telefonu şarj sadaka, olurdu!Ya da farklı cari hesaplar, almak ve bankacılık işlemleri, elde etmek ve onda sistemleri genellikle bu tesisleri yoksun olduğunu düşünün. Khums ve Zekat ederken, çünkü hükümetin bütçe açığının, hükümet gelirlerinin temeli olmalıdır. Hükümet ya da yargıç, elde basitleştirmek için zaman fonlar işe yaramazsa, bu yüzden fon eksikliği var.Genellikle aracılığıyla fonların eksikliği: kar iştirakleri, tazminat ve bu yükselen fiyatlar, ya da enflasyon iktidar kapitalistlerin iken, düzeltilmiş gelir lider: bankalardan borç ya da fiyatları artırmak. ve boşluğun ortadan kaldırılması. Ve enflasyonist değil. Enflasyon nedeniyle genellikle satın alma yoluyla: diğer kanallardan gelen gelirler açıktır.Kanalları ve onda alacak, aynı zamanda istihdam yaratır. İslami kurallara, yasa ya da uygulayıcı kurumlar göre Çünkü: alma ve hesaplanan ve fonlardan ödenen İslam vergisi tutmak.
   
Önemli fark, İslam vergi, fon, diğer devlet geliri ile olduğunu Khums ve Zekat, onun mülkiyet ve dolayısıyla iş bir patlama neden hacmi ve ciro bir sürü. Ayrıca, uygun kendilerini ifade ve mutlu olmak hem de. O kişi o ödenen ne kadar biliyor. Bu nedenle, hiçbir hesaplama ajandır ve şikayet ve şikayetleri, muayene ve denetim şartlarını ya da araştırmak. Ve o mülkün nimet aldı

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.