1-جمهوری اسلامی یمن متحد

1-جمهوری اسلامی یمن متحد

لازم ان الیمن فتح المکه المره اخری وجعله امنا للظهور قائم فی المکه
1-جمهوری اسلامی یمن متحد

1-جمهوری اسلامی یمن متحد

لازم ان الیمن فتح المکه المره اخری وجعله امنا للظهور قائم فی المکه

اقتصاد انتخاباتی


از موقعی  که انقلاب اسلامی ایران بروز و ظهور کرد، برای تئوریزه کردن آن هم اقداماتی شد. از جمله شخص امام خمینی ره با استفاده از: فرصت مطالعاتی نجف در دهه 1340به: نوشتن کتاب ولایت فقیه و امثال ان پر داختند. بسیاری از کتاب های ایشان هم پاسخ به شبهات وهابیت و بهائیت بود. درکنار این پروسه  عظیم تدوین ایدئولوژی  انقلاب اسلامی، برخی دیگ نیز این ضرورت را، احساس کردند و به نوشتن پرداختند. بسیاری از انان از جمله استاد مطهری ومحمدباقر صدر، در راستای امام خمینی ره نوشتند، برخی دیگر نیز در موازات و یا متضاد با ایشان اقدام کردند. که تفکیک این نوشته ها با معیار قرار دادن موضوع ولایت فقیه بسیار راحت بود.

  اساتید اسلامی به همه رشته ها سرزدند، مثلا ایه الله محمد یزدی کتاب روانشناسی اسلامی را نوشت، ایه الله شیرازی کتاب مدیریت اسلامی و بالاخره: ایه الله صدر کتاب اقتصادنا را به تحریر در اورد.

برخلاف کتب امام خمینی که اصالت را به اسلام می داد، و کاری به مکاتب نداشت و بلکه جواب آن ها را هم تحریر می کرد. اقایان دیگر اصالت را به علوم غربی می دادند، و بعد ثابت می کردند اسلام هم این نظریات را دارد. به همین دلیل اسلام در کتب آن ها، پسوند علوم غربی

بود

اما نکته مهم اینکه این پسوند ها هم کار ساز نبود، زیرا انانی که غربی بودند غربی ماندند، و پسوند ها چاره کار ان ها نبود و: کسانی هم که اسلامی بودند و قصد قربت داشتند، نمی توانستند به این نظریات بینابینی اعتماد کنند. مخصوصا در افتصاد که نظرات حضرت امام حاشیه بر کتاب المکاسب بود، ولی آقایان به عناوین مختلف از اقتصادنا تا اقتصاد اسلامی یا: اقتصاد ایرانی تا اقتصاد مقاومتی از ان نام می بردند.

در این کتب دو نکته مهم معمولا یا در نظر گرفته نمی شوند، و یا کم اهمیت هستند . اول اینکه ایران اسلامی یک کشور بازرگانی است تا صنعتی، زیرا موقعیت ژئو پلیتیک، یعنی چشم طمع دشمنان نمی گذارد که: یک اقتصاد پایدار و باصطلاح تولیدی و خودکفا در ایران باشد. در طول تاریخ هم ایران ، همیشه مرکز بازگانان و مامن جاده های مواصلاتی مهمی برای تجارت بوده است. به همین دلیل است که در ایران دلال بازی همیشه حرف اول را در اقتصاد می زند، ولو اینکه مورد توجه نباشد . موسسات مالی و نهاد های  اقتصاد بازگانی هم، همیشه پر رونق است. و جوانان هم همیشه دوست دار کار پشت میزی هستند تا میدانی.

لذا اگر فقه می خواهد واقعیتی را پوشش دهد، فقه ما همان المکاسب است یعنی شناختن مکاسب محرمه و اجتناب از ان، برای پرداختن به میلیارد ها عنوان کسب و کار حلال است. چون این امر به رسمیت شناخته نمی شود تصور بیکاری بوجود می اید، و جوان در حالی که کار هست ولی خود را بیکار می بیند.  

مسئله دوم این است که ایران مانند ژاپن یا انگلستان، در نقاط دور افتاده نیستند که مجبور به تولید خاص، و کار زیاد باشند تا مردم دنیا این کالا ها را از انها بخرند، بلکه ایران در مرکز مراودات است و: نفت ایران هنوز بیرو ن نیامده مشتری دارد. و لذا تولید را اگر تغییر شکل بدانیم، تولید در ایران فقط یک: تغییر را اعمال کند کافی است. یعنی اکتشاف در ایران عین تولید است. لازم نیست کارتل و تراست و انحصار ایجاد شود تا مشتری پیدا کند.

  همین بی توجهی باعث شده که مردم و: اقتصاد ایران راه خود را برود و از شوک های جهانی در امان باشد. مانند امروز که کلیه بازار های بورس جهانی و طلا و دلار سقوط می کنند، ولی در ایران رشد می کنند. یا اینکه هر انتخاباتی در ایران برای خود یک تئوری اقتصادی هم به همراه می اورد! همین امروز برکسی در جهان پوشیده نیست که: برجام یک تئوری اقتصادی انتخاباتی است.  اگر پول های بلوکه شده ایران ازاد شود یک جناح برنده است. ولی اگر بدلایل تحریم های جدید گشایشی ایجاد نشود جناح دیگر برنده است.

پیش بینی های اقتصاد برجام هم نشان می دهد: به دلیل سقوط بازار های پولی و مالی اعراب و غربی ها، امکان ازاد سازی اموال ایران وجود ندارد و برعکس، جناح برجامخواه تمام هزینه های انجام شده راهم بازیابی نخواهد کرد، و به قول خودشان خزانه خالی تر و: بدهی ها افزئن تر و رکود پابر جاتر خواهد ماند.


اقتصاد انتخاباتی

Seçim ekonomisiİran İslam Devrimi ortaya çıktığından beri, ne olduğunu teorize. Dahil olmak üzere İmam Humeyni kullanır: İnziva Necef'tir erken 1340 yılında: Kitabın yüce lideri ve benzeri. Kitaplarının çoğu ve Bahai Vahhabilik itirazlar karşı bir tepki idi. İslam Devrimi, gerekli tesislerin bazılarının ideolojisini formüle bu muazzam süreci ile birlikte, keçe ve yazmaya başladı. İmam Humeyni Motahari ve Muhammed Bagher Sadr da dahil olmak üzere, Birçoğu diğerleri paralel veya onlarla rekabet taşındı yazdı. Velayet-i fakih e standart konu ile mesajların ayrılması çok rahat.
  
Böyle Ayetullah Muhammed Yezdi olarak kendi başının, tüm alanlarda İslam alimleri kitap İslam psikoloji, Ayetullah Şirazi İslam Yönetme yazdı ve sonunda: Ayetullah Sadr'ın ekonomimiz için kitap yazdı.İslam İmam Humeyni özgünlük kitap ve okullarla aynı zamanda kendi cevap yazılmış ilgisi yoktu aksine. Başka bir adam, Batı biliminin öncelik verdi ve daha sonra İslam'ın görüşleri sabit olmuştur. İslam kitaplarında O yüzden, Batı biliminin uzantısıWasAma önemli olan kalanların nedeniyle inşaat çalışmalarının uzantısı, batı Batı idi ve cevap değildir uzantıları: Müslüman ve dindar hareket niyeti yoktu olanların, güven görüşler tehlikeye olamazdı. Adının ekonomik gücü İran ekonomisi: Özellikle Almkasb kitap yorumları, ama erkekler Aqtsadna İslam ekonomisinin farklı kategorileri ekonomilerde İmam marjları.Iki kitap genellikle ya önemli değil, ya da daha az önemli olarak kabul edilir. Birincisi, İran Ticaret ve Sanayi jeopolitik durumun bir ülkedir, açgözlü düşmanlar sürdürülebilir bir ekonomiye sahip olmayacak ve İran'da üretken ve kendine yeterli sözde. İran, Ticaret ve resort yolları ağının her zaman merkezinin tarihi boyunca ticaret açısından önemlidir. Kabul edilmez olsa, her zaman ekonominin spekülatif ilk mektup nedeni budur. Finansal kurumlar ve organlar Ticaret ekonomisini hep başarılı. Gençler her zaman dost ve alana masası çalışır.Yasa gerçeğe kapsayacak Yani, bizim fıkhı aynı Almkasb kutsal Makasib tanımak ve iş çözücü olarak milyarlarca ile başa çıkmak için, bunu önlemek olduğunu. Tanımadığı Çünkü işsizlik kavramı gelir ve genç ama iken kendisinin işsiz bulur.İkinci konu, İran, Japonya ve İngiltere gibi uzak bölgelerde kim belli üretime zorunda olduğunu ve bir sürü iş insanlar onlardan ürün satın almak için, ama İran ilişkilerinin merkezinde yer alıyor: İran hala Barbekü değil müşteriler değil. Deformasyon imal edildiği takdirde, bu nedenle, yeterli uygulamak için yalnızca bir değişiklik olarak üretilir. Aynı üretim keşif. Müşterilerin bulamıyorum ki Karteller ve tröstler ve tekeller oluşturulacak gerekmez.
  
Bu ihmal kendi yolunu gidiyor ve güvenli küresel şoklardan insanları ve ekonomiyi neden oldu. Mesela bugün tüm dünya borsa ve altın ve dolar düşüyor, ama İran'da büyür. Ya da İran'da herhangi bir seçim ekonomik teori getirecek! Dünyada belirgin bugün iktisat teorisinin bir kampanya Brjam bir sır değil. Para bloke edilirse Özgürlük biri kazanır. Ama diğer yandan yeni yaptırımlar atılım kazanmak için zemin oluşturmak etmezse.Arap ve Batı finans piyasalarının bir düşüş Brjam tüm masraflar benim yol yaptı kurtarmak ve kendi sözleriyle verip, serbest bırakma özelliği ve tersi imkanı yoktur göstermek ekonomik tahminler Brjam Boş hazine ve borç büyük ve azalacak güçlüdür.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.