1-جمهوری اسلامی یمن متحد

1-جمهوری اسلامی یمن متحد

لازم ان الیمن فتح المکه المره اخری وجعله امنا للظهور قائم فی المکه
1-جمهوری اسلامی یمن متحد

1-جمهوری اسلامی یمن متحد

لازم ان الیمن فتح المکه المره اخری وجعله امنا للظهور قائم فی المکه

انقلاب در داستان سرایی

نوشتن داستان را غربی ها، از زمان رمان نویسی تخیلاتی: داستان های بلند میدانند و هیچ تاریخی، بعد یا قبل از آن را قبول ندارند. در دنیا هم اگر نویسنده ای بهتر از آن ها باشد نمی پذیرند. در حالیکه داستان نویسی چه بلند و چه کوتاه، دارای پیشینه تاریخی بلندی به: بلندای نوشتن و کتابت است و شاید اصلا، برای انتقال داستان بوده که خط اختراع شد. تا آنچه سرگذشت خود و پیشینیان بوده، بنویسند و به آیندگان منتقل شود. یکی از عناصر داستانی که همیشه دچار تحول بوده، دروغ یا راست بودن موضوع آن است.

 داستان های تخیلی معمولا بر اساس دروغ بنا می شده، تا عناصر دیگر را چون جذابیت یا پیوستگی بپوشاند. و نویسندگان چون قادر به تنظیم عناصر داستانی، در حوادث واقعی نبودند در خیال خود برای انان پایان و: روند جذابی ایجاد می کردند! انقلاب اسلامی به دنیای داستان این نکته را عرضه کرد که: واقعیت ها در بسیاری از موارد از: تخیلات زیبا تر و جذاب تر هستند و: دارای پیوستگی ذاتی هم می باشند.

عاقبت به خیری یا نتیجه مثبت در داستان، از عوامل دیگری است که انقلاب اسلامی براین عناصر داستانی اضافه کرد، یا آن را برجسته و قابل دفاع نمود. زیرا تا قبل از انقلاب اسلامی همه داستان ها، بدون پایان بود و معمولا خواننده را در: فضای ذهنی نویسند بالامی برد و: در بالاترین نقطه و اوج احساسات، او را رها می کرد که با سر به زمین بخورد! و این در واقع همان نیهلیسم یا پوچ گرایی است. متاسفانه با وجود مکاتب دیگر نویسندگی، نویسندگان ایران همچون صادق هدایت، فقط همین سبک را به ایران هدیه داده اند. در حالیکه اصل کلی این است اگر کسی پایان خوبی نداشته باشد، داستان او هم خواندن ندارد! چه رسد به نوشتن.

  آدم های شکست خورده و یا نابود شده، چه الگویی می توانند به جوانان یا موجودات زنده دنیا بدهند؟ آیا انتظار می رود مردم با خواندن و دانستن این داستان ها، به کجا بروند؟ عاقبت مثل صادق هدایت که در ادامه خودکشی های داستانی، خودش هم خودکشی کند تا داستانش را اثبات کند؟

یکی دیگر از دستاوردها و یا انقلاب در داستان، در ایران آن است که به متون قدیمی هم بها داده شده است. یعنی نویسندگان ما نخواسته اند برای برجسته کردن خودشان، همه را لگدمال کنند. انصاف هم همین است که ما بدانیم مبدع و متفکر، فقط خود ما نیستیم بلکه دیگرانی هم در این کار ها بوده اند. داستانهای بلند شاهنامه و و داستان های عشقی: مانند لیلی و مجنون کم نیستند. در داستانهای کوتاه هم سابقه کم نداریم، امثال و حکم در کتب ما بسیار است، علاوه براینکه کلیله ودمنه، قدیمی ترین کتاب داستان های کوتاه می باشد.

 در اسلام هم همینطور است، اولین داستان بلند را حضرت باری تعالی نوشته و: خود فرموده احسن قصص است . و آن داستان تراژیک -رمانتیک  حضرت یوسف است. و در آنجا می بینیم که بالاخره زلیخا به یوسف می رسد، و کام دل بدست می اورد.  و هم اینکه برادران از بدکرداری خود پشیمان می شوند. عزت نفس  و گناه نکردن حضرت یوسف هم، با اینکه سخت است و زندانی دارد، ولی به تخت فرمانروایی می انجامد. داستان های کوتاه هم در قرآن کریم بسیار زیاد است. تا جایی که برخی معاندین قرآن را فقط کتاب فصه نامگذاری کرده اند.

  یکی دیگر از اصول داستانی ایران، دکوپاژ صحیح صحنه های مورد نظر است. فردوسی به عنوان بزرگترین قصه نویس که صدها و هزاران نقال و قصه گو، از ایشان نقل می کنند در تمام صحنه ها، بخوبی از ارائه جزئیات آن مخصوصا به زبان شعر بر آمده. شاید بتوان گفت زبان شعر برترین زبان در داستان گویی است، که فقط مخصوص ایرانیان است. خصوصیت شعر این است که دارای نظم و آهنگ است، و قصه گویی را از منو لوگ بودن یا، خشک بودن صحنه ها حفظ می کند. مردم هم، شعر را بهتر حفظ می کنند تا سخنان نثر ومعمولی . زیرا بیان نثر از عهده همه بر میاید و: هرکس می تواند با یک کلمه کم یا زیاد، آن را به میل خود تغییر دهد. ولی کلمات منظم که به صورت استاندارد درامده اند، قابل تغییر یا دستبرد نیستند و یا: کمتر در آن دزدی اتفاق می افتد. شاهنامه در واقع از چین به ایران آمده، ولی هزاران کتاب موجود نتوانسته به: پای شاهنامه فردوسی برسد، و یا خیلی از افراد خواسته اند از حافظ یا سعدی تقلید کنند، ولی کسی نتوانسته همانند آن بیاورد. و این ها همه الهام گرفته از فرآن کریم است که ادعا می کند: کسی نمی تواند آیه ای مثل آن بیاورد.

الثورة فی القص

hikaye devrim

bildikleri ve tarihsel romanlar, daha sonra veya daha önceki kabul etmiyorum: yeni fanteziler beri, Batı'nın hikaye yazın. Yazar daha iyi değil, eğer dünyada, onlar daha. Uzun ve kısa hem de kurgu olsa da, uzun bir geçmişi vardır: yazı ve yazı yüksekliği ve belki de bu hikaye hattı icat edilmiştir iletmek için. kendi hikayelerini ve ataları, yazma ve gelecek kuşaklar için iletmek nelerdir. meselesi her zaman, yanlış veya gerçeği değiştirildi hikayenin öğelerinden biri.

 Kurgu genellikle çekicilik ya da süreklilik gibi diğer unsurları kapsayacak şekilde, yalanlara dayalı edildi. Ve hikayenin unsurları ayarlamak mümkün olduğu yazarlar değil, onların sonu hayallerini gerçek olaylar: onlar büyüleyici süreç oluşturmak! Bu hayal daha güzel ve daha çekici birçok durumda aslında olduğu İslam Devrimi hikayeleri başlattı: tutarlılık birbirleri ile.

Hikayedeki iyi veya olumlu sonuç devamı, İslam Devrimi ayrıca kurgusal unsurlar eklendi, ya da vurgulayın ve diğer faktörler savunulması. İslam Devrimi'nden önce tüm hikayeler, çünkü okuyucu sonu olmayan, sık sık yazılı, zihinsel boşluk artırır ve en yüksek noktası ve duygu da, o başını yere temas terk! Ve bu aslında aynı nihilizm veya nihilizm olduğunu. Ne yazık ki, diğer okullar yazarlar, yazarlar İran'ın Sâdık Hidâyet, İran'da hediye sadece bu tarzı var. genel ilke birisi iyi bir sona yoksa, hikayesini okumak kalmamasıdır! yazmaya dursun.

  Adam başarısız oldu veya yıkıldı ya modeli doğmuş gençlere veya canlı organizmaları verebilir? insanların okumak ve bu hikayeleri anlamak için beklemeyin, nereye gitmek? intihar hikayesi devam ediyor Sâdık Hidâyet netice, hikayesini kanıtlamak için intihar kendisi gibi?

Başka bir hikaye başarıları ya da eski metinlere eşdeğerdir İran'da devrim. Biz kendi vurgulamak için yazarlar istediler, hepsi ezmek. Hakkaniyet, böylece biz müceddid ve düşünürü değil, sadece kendi biliyorum, ama diğerleri bu iş olmuştur. Shahnameh masalları ve Layla ve Mecnun olarak aşk hikayeleri nadir değildir. kısa hikayeler az deneyim vardır, bilgelik Panchatantra bizim kitaplarda, içinde, kısa öyküler eski kitap.

 Bu İslam'da aynı şey, Allah'ın Peygamber ilk roman yazdım: Hikaye iyi anlatılır. Ve Joseph trajik öyküsü -Rvmantyk olduğunu. Ve orada biz nihayet Joseph Zulaykha ulaşır ve damak elde görüyoruz. Ve kardeşi onların suçlarını pişman. Yusuf o hapishaneye zor, ama tahtı almak için bile, benlik saygısı ve suçluluk değildir. Kur'an'da kısa hikayeler çok yüksektir. ölçüde bazı düşmanları Kur'an tek kitap Fsh anılmış.

  İran, doğru Oymacılık sahneleri başka bir hikaye arzu edilir. Firdevsi öykü anlatanlar ve hikayeci yüzlerce ve binlerce onları tüm sahneleri anlatmak büyük romancı yanı sıra ayrıntılar, özellikle şiirsel dil olarak. Belki şiir sadece İranlılar için hikaye en iyi dilidir. Bu şiir karakteristik menüsünden veya kurutulmuş bir şiir ve şarkı ve hikaye günlüğü ve sahne korunmuş. İnsanlar, şiir normatif düzyazı konuşma korumak için daha iyidir. Çünkü bütün nefret söylemi ve nesir: Herkes bir kelime, daha fazla veya daha az, beğeninize değiştirebilirsiniz olabilir. Ama standart olarak küme düzenli sözler, hırsızlık meydana geldiğinde veya daha az soymak değiştirilmiş ya da değil. Shahnameh aslında İran'a Çin geliyor, ama mümkün mevcut kitap binlerce: Şehname, ya da bir sürü insan ulaşmak Hafız istedi veya Saadi taklit, ama kim gibi olmaz. Hiç kimse böyle bir ayet getirebilir: Ve bunların hepsi iddia Kutsal Kur'an ilham almaktadır.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.