1-جمهوری اسلامی یمن متحد

1-جمهوری اسلامی یمن متحد

لازم ان الیمن فتح المکه المره اخری وجعله امنا للظهور قائم فی المکه
1-جمهوری اسلامی یمن متحد

1-جمهوری اسلامی یمن متحد

لازم ان الیمن فتح المکه المره اخری وجعله امنا للظهور قائم فی المکه

ناکامی ائتلاف سعودی

چهار سال ناکامی ائتلاف سعودی ها در یمن

تهران- ایرنا- حملات ائتلاف به سردمداری عربستان به یمن در حالی وارد پنجمین سال خود می شود که با مقاومت های صورت گرفته، ناکامی های سعودی ها بیشتر و معادلات به سود ارتش و کمیته های مردمی یمن تغییر یافته است.

به گزارش گروه تحلیل، تفسیر و پژوهش های خبری ایرنا، ائتلاف کشورهای عربی به سردمداری عربستان در ساعت 2 صبح 26 مارس 2015 میلادی (6فروردین سال 1394) با هدف سرکوب گروه مردمی انصارالله یمن و بازگردان «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری فراری یمن به قدرت به این کشور فقیر عربی حمله کرد.
این ائتلاف که تصور می کرد در یک بازه زمانی چند روزه می تواند به اهداف خود در جنگ یمن دست یابد، اکنون پس از سپری شدن 4 سال کامل از این جنگ به هیچ یک اهداف اعلانی خود نرسیده است و با مقاومت مردمی همه معادلات «محمد بن سلمان» معمار جنگ یمن به هم خورده است.
روزنامه «القدس العربی» چاپ لندن به تازگی در گزارشی به قلم «شفیق ناظم الغبرا» نوشت: تاکنون 17 هزار تن از مردم یمن در نتیجه این جنگ جان خود را از دست داده اند. اما واقعیت چیز دیگری است رقم واقعی شمار کسانی که در این نبرد جان خود را از دست داده اند بیش از 70 هزار تن است. یک مصیبت انسانی تمام عیار در این کشور رقم خورده است. بیش از 9 میلیون تن از مردم این کشور با ناامنی غذایی شدید و خطر قحطی دست و پنجه نرم می کنند و افزون بر این، 85 درصد از زیرساخت های شهری در یمن از بین رفته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.